Geometry and imagination – how to develop it when playing a non-interactive game Triangle dominoes
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F24%3A73624719" target="_blank" >RIV/61989592:15310/24:73624719 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333204606" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333204606</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Geometrie a představivost – jak ji rozvíjet formou neinterakční hry Trojúhelníkové domino
Original language description
Existuje mnoho nástrojů, které žákům pomáhají lépe upevňovat osvojené vědomosti a dovednosti. Tradiční výuka mnohdy opomíjí trénování geometrické představivosti. To lze zajistit např. zařazením takových her do výuky, které v procesu učení propojují mozek s manipulativními činnostmi. Cílem předloženého příspěvku je poukázat na důležitost výuky geometrie a geometrické představivosti, a to formou neinterakční geometrické hry Trojúhelníkové domino. Uvedená geometrická hra je vhodná mimo jiné pro vzdělávání žáků intaktních a také žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Ve výuce geometrie nachází další využití, např. při určování velikostí vnitřních úhlů u vrcholů jednotlivých nekonvexních mnohoúhelníků. Trojúhelníkové domino je hra, která podporuje seberealizaci, kreativitu, samostatnost a svobodnou volbu při dosahování výukových cílů.
Czech name
Geometrie a představivost – jak ji rozvíjet formou neinterakční hry Trojúhelníkové domino
Czech description
Existuje mnoho nástrojů, které žákům pomáhají lépe upevňovat osvojené vědomosti a dovednosti. Tradiční výuka mnohdy opomíjí trénování geometrické představivosti. To lze zajistit např. zařazením takových her do výuky, které v procesu učení propojují mozek s manipulativními činnostmi. Cílem předloženého příspěvku je poukázat na důležitost výuky geometrie a geometrické představivosti, a to formou neinterakční geometrické hry Trojúhelníkové domino. Uvedená geometrická hra je vhodná mimo jiné pro vzdělávání žáků intaktních a také žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Ve výuce geometrie nachází další využití, např. při určování velikostí vnitřních úhlů u vrcholů jednotlivých nekonvexních mnohoúhelníků. Trojúhelníkové domino je hra, která podporuje seberealizaci, kreativitu, samostatnost a svobodnou volbu při dosahování výukových cílů.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2024
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Učitel matematiky
ISSN
1210-9037
e-ISSN
—
Volume of the periodical
32
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
8
Pages from-to
33-40
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—