Construction of ?Society? from Children's Perspective
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F04%3A00001374" target="_blank" >RIV/61989592:15410/04:00001374 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Konstrukce "společnosti" z dětské perspektivy
Original language description
Názory dětí středního věku (8-13 let) jsou ve společenskovědní literatuře opomíjeny, a když se objeví, tak jako interpretace dětských názorů dospělými. ?Sociální dětský svět? je však v uvedeném kontextu pojímán jako vynořující se proces vlastní organizace sociálních vztahů, který funguje ve třech rovinách: vedle roviny vývoje osobnosti ovlivňuje také kulturní reprodukci (dětskou kulturu) a sociální integraci. Jako aktéři přebírají děti svůj životní způsob do vlastních rukou a taková role není dětem tradicí určena. Výzkum realizovaný prostřednictvím rozhovorů se soustředil na několik baterií otázek zaměřených na životní aspirace (očekávání, volnočasové aktivity), profesní aspirace (význam práce pro člověka, chudoba), toleranci a životní názor (víra). Výzkumníci se v další části šetření orientují na vnímání společnosti dětmi a na ?boření? představ dospělých o názorech dětí.
Czech name
Konstrukce "společnosti" z dětské perspektivy
Czech description
Názory dětí středního věku (8-13 let) jsou ve společenskovědní literatuře opomíjeny, a když se objeví, tak jako interpretace dětských názorů dospělými. ?Sociální dětský svět? je však v uvedeném kontextu pojímán jako vynořující se proces vlastní organizace sociálních vztahů, který funguje ve třech rovinách: vedle roviny vývoje osobnosti ovlivňuje také kulturní reprodukci (dětskou kulturu) a sociální integraci. Jako aktéři přebírají děti svůj životní způsob do vlastních rukou a taková role není dětem tradicí určena. Výzkum realizovaný prostřednictvím rozhovorů se soustředil na několik baterií otázek zaměřených na životní aspirace (očekávání, volnočasové aktivity), profesní aspirace (význam práce pro člověka, chudoba), toleranci a životní názor (víra). Výzkumníci se v další části šetření orientují na vnímání společnosti dětmi a na ?boření? představ dospělých o názorech dětí.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AO - Sociology, demography
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2004
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Pedagogická revue
ISSN
1335-1982
e-ISSN
—
Volume of the periodical
56
Issue of the periodical within the volume
3
Country of publishing house
SK - SLOVAKIA
Number of pages
16
Pages from-to
242-257
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—