All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Construction of ?Society? from Children's Perspective

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F04%3A00001374" target="_blank" >RIV/61989592:15410/04:00001374 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Konstrukce "společnosti" z dětské perspektivy

  • Original language description

    Názory dětí středního věku (8-13 let) jsou ve společenskovědní literatuře opomíjeny, a když se objeví, tak jako interpretace dětských názorů dospělými. ?Sociální dětský svět? je však v uvedeném kontextu pojímán jako vynořující se proces vlastní organizace sociálních vztahů, který funguje ve třech rovinách: vedle roviny vývoje osobnosti ovlivňuje také kulturní reprodukci (dětskou kulturu) a sociální integraci. Jako aktéři přebírají děti svůj životní způsob do vlastních rukou a taková role není dětem tradicí určena. Výzkum realizovaný prostřednictvím rozhovorů se soustředil na několik baterií otázek zaměřených na životní aspirace (očekávání, volnočasové aktivity), profesní aspirace (význam práce pro člověka, chudoba), toleranci a životní názor (víra). Výzkumníci se v další části šetření orientují na vnímání společnosti dětmi a na ?boření? představ dospělých o názorech dětí.

  • Czech name

    Konstrukce "společnosti" z dětské perspektivy

  • Czech description

    Názory dětí středního věku (8-13 let) jsou ve společenskovědní literatuře opomíjeny, a když se objeví, tak jako interpretace dětských názorů dospělými. ?Sociální dětský svět? je však v uvedeném kontextu pojímán jako vynořující se proces vlastní organizace sociálních vztahů, který funguje ve třech rovinách: vedle roviny vývoje osobnosti ovlivňuje také kulturní reprodukci (dětskou kulturu) a sociální integraci. Jako aktéři přebírají děti svůj životní způsob do vlastních rukou a taková role není dětem tradicí určena. Výzkum realizovaný prostřednictvím rozhovorů se soustředil na několik baterií otázek zaměřených na životní aspirace (očekávání, volnočasové aktivity), profesní aspirace (význam práce pro člověka, chudoba), toleranci a životní názor (víra). Výzkumníci se v další části šetření orientují na vnímání společnosti dětmi a na ?boření? představ dospělých o názorech dětí.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AO - Sociology, demography

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2004

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Pedagogická revue

  • ISSN

    1335-1982

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    56

  • Issue of the periodical within the volume

    3

  • Country of publishing house

    SK - SLOVAKIA

  • Number of pages

    16

  • Pages from-to

    242-257

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database