All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Integrated teaching and the czech language at basic school in historical conttext

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F09%3A00009321" target="_blank" >RIV/61989592:15410/09:00009321 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Integrovaná výuka a předmět český jazyk na základní škole v historickém kontextu

  • Original language description

    Autor ve svém příspěvku pojednává o integrovaném vyučování. Nejprve objasňuje pojem integrovaná výuka a ukazuje možnosti propojování učiva a využití různých postupů. Poté se zabývá tématem integrace v historickém kontextu. Na základě analýzy učebních dokumentů uvádí příklady integrovaných vyučovacích předmětů a některé principy integrace uplatňované na českých školách od počátku 20. století až do současnosti. V této souvislosti upozorňuje také na snahy učitelů o změnu pojetí vyučování českého jazyka zejména na nižším stupni základních škol a uvádí některé zásady, jimiž se tito učitelé ve vyučování řídili. Svou pozornost zaměřuje po roce 1989 na jednotlivé vzdělávací programy a zejména na charakteristiku Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Připomíná jeho základní principy, komunikační výchovu a integraci, jež se tak stávají také základními principy celé školské reformy. V závěru svého příspěvku upozorňuje na některé podmínky, jež bude nutné splnit pro zdárný průběh

  • Czech name

    Integrovaná výuka a předmět český jazyk na základní škole v historickém kontextu

  • Czech description

    Autor ve svém příspěvku pojednává o integrovaném vyučování. Nejprve objasňuje pojem integrovaná výuka a ukazuje možnosti propojování učiva a využití různých postupů. Poté se zabývá tématem integrace v historickém kontextu. Na základě analýzy učebních dokumentů uvádí příklady integrovaných vyučovacích předmětů a některé principy integrace uplatňované na českých školách od počátku 20. století až do současnosti. V této souvislosti upozorňuje také na snahy učitelů o změnu pojetí vyučování českého jazyka zejména na nižším stupni základních škol a uvádí některé zásady, jimiž se tito učitelé ve vyučování řídili. Svou pozornost zaměřuje po roce 1989 na jednotlivé vzdělávací programy a zejména na charakteristiku Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Připomíná jeho základní principy, komunikační výchovu a integraci, jež se tak stávají také základními principy celé školské reformy. V závěru svého příspěvku upozorňuje na některé podmínky, jež bude nutné splnit pro zdárný průběh

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2009

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Slovo o slove; ročník 15

  • ISBN

    978-80-8068-972-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    390

  • Pages from-to

  • Publisher name

    Prešovská univerzita

  • Place of publication

    Prešov

  • Event location

  • Event date

  • Type of event by nationality

  • UT code for WoS article