Integrated teaching and the czech language at basic school in historical conttext
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F09%3A00009321" target="_blank" >RIV/61989592:15410/09:00009321 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Integrovaná výuka a předmět český jazyk na základní škole v historickém kontextu
Original language description
Autor ve svém příspěvku pojednává o integrovaném vyučování. Nejprve objasňuje pojem integrovaná výuka a ukazuje možnosti propojování učiva a využití různých postupů. Poté se zabývá tématem integrace v historickém kontextu. Na základě analýzy učebních dokumentů uvádí příklady integrovaných vyučovacích předmětů a některé principy integrace uplatňované na českých školách od počátku 20. století až do současnosti. V této souvislosti upozorňuje také na snahy učitelů o změnu pojetí vyučování českého jazyka zejména na nižším stupni základních škol a uvádí některé zásady, jimiž se tito učitelé ve vyučování řídili. Svou pozornost zaměřuje po roce 1989 na jednotlivé vzdělávací programy a zejména na charakteristiku Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Připomíná jeho základní principy, komunikační výchovu a integraci, jež se tak stávají také základními principy celé školské reformy. V závěru svého příspěvku upozorňuje na některé podmínky, jež bude nutné splnit pro zdárný průběh
Czech name
Integrovaná výuka a předmět český jazyk na základní škole v historickém kontextu
Czech description
Autor ve svém příspěvku pojednává o integrovaném vyučování. Nejprve objasňuje pojem integrovaná výuka a ukazuje možnosti propojování učiva a využití různých postupů. Poté se zabývá tématem integrace v historickém kontextu. Na základě analýzy učebních dokumentů uvádí příklady integrovaných vyučovacích předmětů a některé principy integrace uplatňované na českých školách od počátku 20. století až do současnosti. V této souvislosti upozorňuje také na snahy učitelů o změnu pojetí vyučování českého jazyka zejména na nižším stupni základních škol a uvádí některé zásady, jimiž se tito učitelé ve vyučování řídili. Svou pozornost zaměřuje po roce 1989 na jednotlivé vzdělávací programy a zejména na charakteristiku Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Připomíná jeho základní principy, komunikační výchovu a integraci, jež se tak stávají také základními principy celé školské reformy. V závěru svého příspěvku upozorňuje na některé podmínky, jež bude nutné splnit pro zdárný průběh
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2009
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Slovo o slove; ročník 15
ISBN
978-80-8068-972-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
390
Pages from-to
—
Publisher name
Prešovská univerzita
Place of publication
Prešov
Event location
—
Event date
—
Type of event by nationality
—
UT code for WoS article
—