The funktion of selected reading-books sets in the context of cross-sectional theme multicultural education
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F09%3A00009396" target="_blank" >RIV/61989592:15410/09:00009396 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/61989592:15410/09:00009400
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Funkce vybraných čítankových souborů v kontextu průřezového tématu multikulturní výchova
Original language description
V rámci reformních kroků v oblasti základního vzdělávání a inovace kurikulárních dokumentů bylo do Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání zařazeno průřezové téma Multikulturní výchova, jehož hlavním cílem je příprava žáků na život ve společnosti s pestrou populační skladbou. Příspěvek upozorňuje na blízkou vazbu daného průřezového tématu k literární výchově. Vzhledem k tomu, že je výuka v hodinách literární výchovy ve velké míře založena na práci s texty v čítankách, byla realizována průzkumná sonda do vybraných čítankových řad, která sledovala výskyt potenciálních nástrojů multikulturní výchovy. V návaznosti na výsledky provedené analýzy poukazuje příspěvek na nutnost zkvalitnění materiálních opor multikulturní výchovy a hledání nových možností při aplikaci jejích prvků do edukačního procesu na základních školách.
Czech name
Funkce vybraných čítankových souborů v kontextu průřezového tématu multikulturní výchova
Czech description
V rámci reformních kroků v oblasti základního vzdělávání a inovace kurikulárních dokumentů bylo do Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání zařazeno průřezové téma Multikulturní výchova, jehož hlavním cílem je příprava žáků na život ve společnosti s pestrou populační skladbou. Příspěvek upozorňuje na blízkou vazbu daného průřezového tématu k literární výchově. Vzhledem k tomu, že je výuka v hodinách literární výchovy ve velké míře založena na práci s texty v čítankách, byla realizována průzkumná sonda do vybraných čítankových řad, která sledovala výskyt potenciálních nástrojů multikulturní výchovy. V návaznosti na výsledky provedené analýzy poukazuje příspěvek na nutnost zkvalitnění materiálních opor multikulturní výchovy a hledání nových možností při aplikaci jejích prvků do edukačního procesu na základních školách.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2009
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Komunikace s dětmi a mládeží - spojující i rozdělující
ISBN
978-80-7368-765-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
293
Pages from-to
—
Publisher name
Ostravská univerzita
Place of publication
Ostrava
Event location
—
Event date
—
Type of event by nationality
—
UT code for WoS article
—