Innovation Studies Education Technical and Information Education: developing competencies for integrated education
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F09%3A00009409" target="_blank" >RIV/61989592:15410/09:00009409 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Inovace studia didaktiky technické a informační výchovy: vytváření kompetencí k integrované výuce
Original language description
Příspěvek pojednává o koncepční inovaci významné části výuky oborové didaktiky, realizované na Katedře technické a informační výchovy PdF UP v Olomouci, která spočívá ve vytváření kompetencí budoucích učitelů k integrované výuce. Tento záměr vyplývá ze současného vývoje techniky a názorů na výuku o technice na úrovni sekundárního vzdělávání, které jsou dány mj. Rámcovými vzdělávacími programy, které určují požadavek na výuku o technice pojatou uceleně a včetně širších souvislostí techniky (přírodovědných, společenských i humanitních). Tento požadavek je učitelem uplatňován ve fázi projektování výuky a ve vlastním procesu výuky, při níž potom mohou být vytvářeny kompetence žáků ve smyslu klíčových kompetencí, včetně jejich složky regulační. Konstruktivistické teorie učení prokazují, že učitelé uplatňují především ty postupy a přístupy, jimiž byli sami připravováni a které prožili [1]. Je tedy potřebná výuka oborové didaktiky, v níž si studenti určitou vlastní činností vytvářejí předpokl
Czech name
Inovace studia didaktiky technické a informační výchovy: vytváření kompetencí k integrované výuce
Czech description
Příspěvek pojednává o koncepční inovaci významné části výuky oborové didaktiky, realizované na Katedře technické a informační výchovy PdF UP v Olomouci, která spočívá ve vytváření kompetencí budoucích učitelů k integrované výuce. Tento záměr vyplývá ze současného vývoje techniky a názorů na výuku o technice na úrovni sekundárního vzdělávání, které jsou dány mj. Rámcovými vzdělávacími programy, které určují požadavek na výuku o technice pojatou uceleně a včetně širších souvislostí techniky (přírodovědných, společenských i humanitních). Tento požadavek je učitelem uplatňován ve fázi projektování výuky a ve vlastním procesu výuky, při níž potom mohou být vytvářeny kompetence žáků ve smyslu klíčových kompetencí, včetně jejich složky regulační. Konstruktivistické teorie učení prokazují, že učitelé uplatňují především ty postupy a přístupy, jimiž byli sami připravováni a které prožili [1]. Je tedy potřebná výuka oborové didaktiky, v níž si studenti určitou vlastní činností vytvářejí předpokl
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2009
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Nové technologie ve výuce
ISBN
978-80-210-5092-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
1
Pages from-to
—
Publisher name
Masarykova univerzita
Place of publication
Brno
Event location
Brno
Event date
Dec 4, 2009
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—