Comparation of the framework Educational programme for pre-school education in the Czech republic with pre-school curriculum in Slovakia
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F10%3A10214697" target="_blank" >RIV/61989592:15410/10:10214697 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Komparace Rámcového vzdělávacího systému pro předškolní vzdělávání v České republice s předškolním kurikulem na Slovensku
Original language description
Příspěvek podává informace o kurikulárních dokumentech pro mateřské školy v České republice a na Slovensku. V České republice se jedná o Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání (RVP PV), na Slovensku o Státní vzdělávací program ISCED 0 ? preprimární vzdělávání (dáje jen ŠVP ISCED 0). V příspěvku se autorka pokusila provést komparaci těchto dvou kurikulárních dokumentů se zaměřením na klíčové kompetence, a to s akcentem na sociální klíčové kompetence a očekávané výstupy. Příspěvek reaguje naaktuální potřeby související s ověřováním předškolních kurikulárních dokumentů. Stále více se ukazuje potřeba ověřit, zda nastavení kompetencí a výstupů v předškolních kurikulech odpovídají možnostem dnešních dětí, zda jsou nastaveny v kontextu potřeb současné společnosti.
Czech name
Komparace Rámcového vzdělávacího systému pro předškolní vzdělávání v České republice s předškolním kurikulem na Slovensku
Czech description
Příspěvek podává informace o kurikulárních dokumentech pro mateřské školy v České republice a na Slovensku. V České republice se jedná o Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání (RVP PV), na Slovensku o Státní vzdělávací program ISCED 0 ? preprimární vzdělávání (dáje jen ŠVP ISCED 0). V příspěvku se autorka pokusila provést komparaci těchto dvou kurikulárních dokumentů se zaměřením na klíčové kompetence, a to s akcentem na sociální klíčové kompetence a očekávané výstupy. Příspěvek reaguje naaktuální potřeby související s ověřováním předškolních kurikulárních dokumentů. Stále více se ukazuje potřeba ověřit, zda nastavení kompetencí a výstupů v předškolních kurikulech odpovídají možnostem dnešních dětí, zda jsou nastaveny v kontextu potřeb současné společnosti.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2010
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Integrácia teórie a praxe ako determinant kvality modernej školy
ISBN
978-80-7097-843-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
4
Pages from-to
—
Publisher name
UPJŠ
Place of publication
Košice
Event location
Košice
Event date
Nov 4, 2010
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—