School and development of self-esteem of pupils.
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F10%3A10223521" target="_blank" >RIV/61989592:15410/10:10223521 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Škola a rozvoj žákova sebevědomí
Original language description
Za jednu z významných osobnostních proměnných, které ovlivňují prožívání a chování člověka, považujeme vztah jedince k sobě samému. Označujeme jej všeobecně známým pojmem sebevědomí, který chápeme jako postojovou složku sebesystému jedince. Škola svým specifickým charakterem na jedné straně významně ovlivňuje rozvoj sebevědomí studentů, na druhé straně však právě sebevědomí představuje významnou determinantu studentského výkonu, vyrovnávání se se zátěží, ale i začlenění se do kolektivu třídy. V příspěvku se snažíme uchopit konstrukt sebevědomí jak v teoretické rovině, tak v podobě sdělení výzkumných zjištění zaměřených na rozdíly úrovně sebevědomí u adolescentů z hlediska vybraných demografických a osobnostních proměnných. V neposlední řadě se zamýšlíme nad možnostmi rozvoje přiměřeného sebevědomí ve školním prostředí.
Czech name
Škola a rozvoj žákova sebevědomí
Czech description
Za jednu z významných osobnostních proměnných, které ovlivňují prožívání a chování člověka, považujeme vztah jedince k sobě samému. Označujeme jej všeobecně známým pojmem sebevědomí, který chápeme jako postojovou složku sebesystému jedince. Škola svým specifickým charakterem na jedné straně významně ovlivňuje rozvoj sebevědomí studentů, na druhé straně však právě sebevědomí představuje významnou determinantu studentského výkonu, vyrovnávání se se zátěží, ale i začlenění se do kolektivu třídy. V příspěvku se snažíme uchopit konstrukt sebevědomí jak v teoretické rovině, tak v podobě sdělení výzkumných zjištění zaměřených na rozdíly úrovně sebevědomí u adolescentů z hlediska vybraných demografických a osobnostních proměnných. V neposlední řadě se zamýšlíme nad možnostmi rozvoje přiměřeného sebevědomí ve školním prostředí.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AN - Psychology
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2010
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Acta Humanica
ISSN
1336-5126
e-ISSN
—
Volume of the periodical
2010
Issue of the periodical within the volume
m. č.
Country of publishing house
SK - SLOVAKIA
Number of pages
8
Pages from-to
161-168
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—