All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

School and development of self-esteem of pupils.

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F10%3A10223521" target="_blank" >RIV/61989592:15410/10:10223521 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Škola a rozvoj žákova sebevědomí

  • Original language description

    Za jednu z významných osobnostních proměnných, které ovlivňují prožívání a chování člověka, považujeme vztah jedince k sobě samému. Označujeme jej všeobecně známým pojmem sebevědomí, který chápeme jako postojovou složku sebesystému jedince. Škola svým specifickým charakterem na jedné straně významně ovlivňuje rozvoj sebevědomí studentů, na druhé straně však právě sebevědomí představuje významnou determinantu studentského výkonu, vyrovnávání se se zátěží, ale i začlenění se do kolektivu třídy. V příspěvku se snažíme uchopit konstrukt sebevědomí jak v teoretické rovině, tak v podobě sdělení výzkumných zjištění zaměřených na rozdíly úrovně sebevědomí u adolescentů z hlediska vybraných demografických a osobnostních proměnných. V neposlední řadě se zamýšlíme nad možnostmi rozvoje přiměřeného sebevědomí ve školním prostředí.

  • Czech name

    Škola a rozvoj žákova sebevědomí

  • Czech description

    Za jednu z významných osobnostních proměnných, které ovlivňují prožívání a chování člověka, považujeme vztah jedince k sobě samému. Označujeme jej všeobecně známým pojmem sebevědomí, který chápeme jako postojovou složku sebesystému jedince. Škola svým specifickým charakterem na jedné straně významně ovlivňuje rozvoj sebevědomí studentů, na druhé straně však právě sebevědomí představuje významnou determinantu studentského výkonu, vyrovnávání se se zátěží, ale i začlenění se do kolektivu třídy. V příspěvku se snažíme uchopit konstrukt sebevědomí jak v teoretické rovině, tak v podobě sdělení výzkumných zjištění zaměřených na rozdíly úrovně sebevědomí u adolescentů z hlediska vybraných demografických a osobnostních proměnných. V neposlední řadě se zamýšlíme nad možnostmi rozvoje přiměřeného sebevědomí ve školním prostředí.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AN - Psychology

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2010

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Acta Humanica

  • ISSN

    1336-5126

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    2010

  • Issue of the periodical within the volume

    m. č.

  • Country of publishing house

    SK - SLOVAKIA

  • Number of pages

    8

  • Pages from-to

    161-168

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database