Quantitative and qualitative dimension of research of attitudes of teachers in relation to social disadvantage of pupils
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F11%3A33118064" target="_blank" >RIV/61989592:15410/11:33118064 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/PdF.P210-CAPV-2012-53" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5817/PdF.P210-CAPV-2012-53</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/PdF.P210-CAPV-2012-53" target="_blank" >10.5817/PdF.P210-CAPV-2012-53</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Kvantitativní a kvalitativní rozměr výzkumu postojů učitelů ve vztahu k sociálnímu znevýhodnění žáků
Original language description
Příspěvek se zamýšlí nad problematikou výzkumu postojů učitelů - možnostmi, ale také obtížemi, se kterými se výzkumník může setkat. Konkrétně je pak situace přiblížena na případě dílčí části realizovaného výzkumného šetření v rámci projektu IGA Analýza postojů a potřeb učitelů základních škol ve vztahu k edukaci sociálně znevýhodněných žáků. Díky tomu, že postoj je velmi subtilní a obtížně postižitelná proměnná, zaměřujeme se a zdůrazňujeme v příspěvku především možnost propojení některých kvantitativních a kvalitativních výzkumných strategií. Domníváme se, že právě kombinací kvantitativních a kvalitativních metod může být zajištěna komplementarita a validita v rámci zkoumané problematiky.
Czech name
Kvantitativní a kvalitativní rozměr výzkumu postojů učitelů ve vztahu k sociálnímu znevýhodnění žáků
Czech description
Příspěvek se zamýšlí nad problematikou výzkumu postojů učitelů - možnostmi, ale také obtížemi, se kterými se výzkumník může setkat. Konkrétně je pak situace přiblížena na případě dílčí části realizovaného výzkumného šetření v rámci projektu IGA Analýza postojů a potřeb učitelů základních škol ve vztahu k edukaci sociálně znevýhodněných žáků. Díky tomu, že postoj je velmi subtilní a obtížně postižitelná proměnná, zaměřujeme se a zdůrazňujeme v příspěvku především možnost propojení některých kvantitativních a kvalitativních výzkumných strategií. Domníváme se, že právě kombinací kvantitativních a kvalitativních metod může být zajištěna komplementarita a validita v rámci zkoumané problematiky.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2011
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Smíšený design v pedagogickém výzkumu: Sborník příspěvků z 19. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu
ISBN
978-80-210-5774-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
5
Pages from-to
416-420
Publisher name
Masarykova univerzita
Place of publication
Brno
Event location
Brno
Event date
Sep 5, 2011
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—