Prone to Burnout in Social Work Compared with the Teaching Profession
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F12%3A33140752" target="_blank" >RIV/61989592:15410/12:33140752 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Sklon k syndromu vyhoření v sociální práci ve srovnání s učitelskou profesí.
Original language description
Příspěvek se zaobírá problematikou stresu, psychické zátěže a následného syndromu vyhoření u sociálních pracovníků ve srovnání s učitelskou profesí. Obě tyto profese jsou k tomu "vyhořet" velice náchylné. V krátkosti je zde popsán syndrom vyhoření včetnějeho fází, profese sociálního pracovníka a profese učitele včetně problémů, kterým musí obě tyto sféry činnosti v současnosti čelit. Teoretickou část uzavírá nástin současné situace a také informace o záměru výzkumu v sociální oblasti v rámci České republiky. Cílem příspěvku je informovat o tomto fenoménu dnešní doby a srovnat náchylnost k psychické zátěži a syndromu vyhoření v rámci dvou velice rozšířených studijních oborů na vysokých školách v ČR.
Czech name
Sklon k syndromu vyhoření v sociální práci ve srovnání s učitelskou profesí.
Czech description
Příspěvek se zaobírá problematikou stresu, psychické zátěže a následného syndromu vyhoření u sociálních pracovníků ve srovnání s učitelskou profesí. Obě tyto profese jsou k tomu "vyhořet" velice náchylné. V krátkosti je zde popsán syndrom vyhoření včetnějeho fází, profese sociálního pracovníka a profese učitele včetně problémů, kterým musí obě tyto sféry činnosti v současnosti čelit. Teoretickou část uzavírá nástin současné situace a také informace o záměru výzkumu v sociální oblasti v rámci České republiky. Cílem příspěvku je informovat o tomto fenoménu dnešní doby a srovnat náchylnost k psychické zátěži a syndromu vyhoření v rámci dvou velice rozšířených studijních oborů na vysokých školách v ČR.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2012
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Aktuální otázky pedagogiky, psychologie a výchovného poradenství VIII.
ISBN
978-80-244-3374-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
12
Pages from-to
126-137
Publisher name
Univerzita Palackého
Place of publication
Olomouc
Event location
Olomouc
Event date
Oct 1, 2012
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—