All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Masculine identity as a result and the problem of gender education

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F12%3A33142281" target="_blank" >RIV/61989592:15410/12:33142281 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Maskulinní identita jako důsledek a problém genderové výchovy

  • Original language description

    Kapitola se zaměřuje na vývoj genderového diskursu v české pedagogické vědě. Zabývá otázkou maskulinní identity z pohledu pedagogické vědy, zejména formováním genderových rolí v rámci edukačního procesu. Součástí je stručné uvedení do problematiky genderové výchovy a nastínění formování maskulinní identity v rámci procesu tzv. genderové socializace, kdy dochází k osvojení představ o "ženskosti" a "mužskosti". Pozornost je kladena na hlavní socializační instituce jako je rodina a škola, kde dochází k nejčastějším stereotypním přenosům, jež ovlivňují formování maskulinní identity.

  • Czech name

    Maskulinní identita jako důsledek a problém genderové výchovy

  • Czech description

    Kapitola se zaměřuje na vývoj genderového diskursu v české pedagogické vědě. Zabývá otázkou maskulinní identity z pohledu pedagogické vědy, zejména formováním genderových rolí v rámci edukačního procesu. Součástí je stručné uvedení do problematiky genderové výchovy a nastínění formování maskulinní identity v rámci procesu tzv. genderové socializace, kdy dochází k osvojení představ o "ženskosti" a "mužskosti". Pozornost je kladena na hlavní socializační instituce jako je rodina a škola, kde dochází k nejčastějším stereotypním přenosům, jež ovlivňují formování maskulinní identity.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2012

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Konstrukce maskulinní identity v minulosti a současnosti. Koncepty, metody, perspektivy

  • ISBN

    978-80-7422-218-4

  • Number of pages of the result

    10

  • Pages from-to

    276-285

  • Number of pages of the book

    543

  • Publisher name

    Nakladatelství Lidové noviny

  • Place of publication

    Praha

  • UT code for WoS chapter