The Conception of Health Education at Primary Schools
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F13%3A33144832" target="_blank" >RIV/61989592:15410/13:33144832 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Koncepce výuky výchovy ke zdraví na základních školách
Original language description
Cílem práce bylo zmapovat, jakým způsobem je výuka Výchovy ke zdraví na základních školách v České republice realizována, zda jako samostatný vyučovací předmět, s jakou časovou dotací, kterým tématickým oblastem je věnována pozornost, zda vzdělávání v této oblasti má význam či snad může mít i celospolečenský dopad. Zkoumaný soubor a metodika: výzkum "Realizace Výchovy ke zdraví na základních školách v ČR" v současné době přináší výsledky III. etapy výzkumu získané dotazníkovým šetřením mezi řediteli ZŠ.Výzkumný soubor čítá celkem 165 zainteresovaných základních škol. Výsledky ukazují, že přes 90 % ZŠ realizuje samostatný výukový předmět Výchova ke zdraví (z toho 10 % pod jiným názvem). Přes 50 % škol vykazuje vyšší časovou dotaci věnovanou Výchově kezdraví než časová dotace uvedené v RVP. Aprobovaně je Výchova ke zdraví vyučována v cca ?. Vyváženost jednotlivých tématických celků v rámci Výchovy ke zdraví uvádí přes 50 % ZŠ. Téměř 100 % ředitelů ZŠ je přesvědčeno o nutnosti zachování
Czech name
Koncepce výuky výchovy ke zdraví na základních školách
Czech description
Cílem práce bylo zmapovat, jakým způsobem je výuka Výchovy ke zdraví na základních školách v České republice realizována, zda jako samostatný vyučovací předmět, s jakou časovou dotací, kterým tématickým oblastem je věnována pozornost, zda vzdělávání v této oblasti má význam či snad může mít i celospolečenský dopad. Zkoumaný soubor a metodika: výzkum "Realizace Výchovy ke zdraví na základních školách v ČR" v současné době přináší výsledky III. etapy výzkumu získané dotazníkovým šetřením mezi řediteli ZŠ.Výzkumný soubor čítá celkem 165 zainteresovaných základních škol. Výsledky ukazují, že přes 90 % ZŠ realizuje samostatný výukový předmět Výchova ke zdraví (z toho 10 % pod jiným názvem). Přes 50 % škol vykazuje vyšší časovou dotaci věnovanou Výchově kezdraví než časová dotace uvedené v RVP. Aprobovaně je Výchova ke zdraví vyučována v cca ?. Vyváženost jednotlivých tématických celků v rámci Výchovy ke zdraví uvádí přes 50 % ZŠ. Téměř 100 % ředitelů ZŠ je přesvědčeno o nutnosti zachování
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Antropologicko-psychologicko-sociální aspekty podpory zdraví a výchovy ke zdraví
ISBN
978-80-244-3472-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
16
Pages from-to
109-124
Publisher name
Univerzita Palackého
Place of publication
Olomouc
Event location
Olomouc
Event date
Oct 24, 2012
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—