The effect of education counseling institutes on the possibility of inclusive education of children, pupils and students with special needs
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F13%3A33146633" target="_blank" >RIV/61989592:15410/13:33146633 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Vliv pracovníků školských poradenských zařízení na možnosti inkluzivního vzdělávání dětí, žáků a studentů se specifickými potřebami
Original language description
Školská poradenská zařízení jsou důležitou součástí při inkluzivním vzdělávání dětí, žáků a studentů se specifickými potřebami. Možnosti jejich intervence jsou ukotveny v našem právním řádu - ve vztahu ke speciálním vzdělávacím potřebám dětí, žáků a studentů podávají zprávy z vyšetření, posouzení, vyjádření, doporučení, apod. Otázkou je, jakou právní hodnotu mají tyto informace v praxi. Cílem je vymezit pravomoci a postavení školských poradenských zařízení a jejich pracovníků v ČR. Úzce bude vymezena problematika přidělování asistenta pedagoga v jednotlivých krajích, možnosti spolupráce mezi školou, krajským úřadem, rodinou a školským poradenským zařízením. Cílem je poukázat na "nerovnoměrné" možnosti získání asistenta pedagoga v krajích. Zmíněna budeproblematika pracovního zázemí školských poradenských zařízení - dostupnost materiálního vybavení. Dále také problematika rozložení přímé a nepřímé pracovní doby (doba trvání intervence a doba její přípravy a závěrů). Výše uvedená problem
Czech name
Vliv pracovníků školských poradenských zařízení na možnosti inkluzivního vzdělávání dětí, žáků a studentů se specifickými potřebami
Czech description
Školská poradenská zařízení jsou důležitou součástí při inkluzivním vzdělávání dětí, žáků a studentů se specifickými potřebami. Možnosti jejich intervence jsou ukotveny v našem právním řádu - ve vztahu ke speciálním vzdělávacím potřebám dětí, žáků a studentů podávají zprávy z vyšetření, posouzení, vyjádření, doporučení, apod. Otázkou je, jakou právní hodnotu mají tyto informace v praxi. Cílem je vymezit pravomoci a postavení školských poradenských zařízení a jejich pracovníků v ČR. Úzce bude vymezena problematika přidělování asistenta pedagoga v jednotlivých krajích, možnosti spolupráce mezi školou, krajským úřadem, rodinou a školským poradenským zařízením. Cílem je poukázat na "nerovnoměrné" možnosti získání asistenta pedagoga v krajích. Zmíněna budeproblematika pracovního zázemí školských poradenských zařízení - dostupnost materiálního vybavení. Dále také problematika rozložení přímé a nepřímé pracovní doby (doba trvání intervence a doba její přípravy a závěrů). Výše uvedená problem
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Sborník příspěvků XXI. celostátní konference ČAPV Efektivita vzdělávání v proměnách společnosti
ISBN
978-80-7414-602-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
6
Pages from-to
464-469
Publisher name
Univerzita J. E. Purkyně
Place of publication
Ústí nad Labem
Event location
Ústí nad Labem
Event date
Sep 16, 2013
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—