All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Possibilities and limits of pre-school education in the Czech Republic in the context of child readiness for the start of compulsory education

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F13%3A33146861" target="_blank" >RIV/61989592:15410/13:33146861 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Možnosti a limity předškolního vzdělávání v České republice v kontextu připravenosti dítěte k zahájení povinné školní docházky

  • Original language description

    Školství v České republice prochází řadou zásadních změn, k nimž patří i kurikulární reforma, která se dotýká i mateřských škol. K zásadním požadavkům školské reformy patří proměna školy, která přímo souvisí s přístupem k dítěti jako k jedinečné osobnosti. Stejně jako rodina má mateřská škola uspokojovat základní potřeby dítěte, poskytnout mu nebytné jistoty a zajišťovat potřebnou péči. K rozvoji a vytváření elementárních základů kompetencí dítěte mateřská škola významně přispívá a spolupodílí se současně na přípravě dítěte k zahájené povinné školní docházky. Kapitola hovoří o připravenosti dětí k zahájení povinné školní docházky v pojetí předškolního kurikula, také se dotýká výzkumu typu GA ČR, který proběhl v letech 2009-2013 na Pedagogické fakultě Univerzity Palackého v Olomouc. V závěru představuje pedagogické strategie v předškolním vzdělávání v České republice.

  • Czech name

    Možnosti a limity předškolního vzdělávání v České republice v kontextu připravenosti dítěte k zahájení povinné školní docházky

  • Czech description

    Školství v České republice prochází řadou zásadních změn, k nimž patří i kurikulární reforma, která se dotýká i mateřských škol. K zásadním požadavkům školské reformy patří proměna školy, která přímo souvisí s přístupem k dítěti jako k jedinečné osobnosti. Stejně jako rodina má mateřská škola uspokojovat základní potřeby dítěte, poskytnout mu nebytné jistoty a zajišťovat potřebnou péči. K rozvoji a vytváření elementárních základů kompetencí dítěte mateřská škola významně přispívá a spolupodílí se současně na přípravě dítěte k zahájené povinné školní docházky. Kapitola hovoří o připravenosti dětí k zahájení povinné školní docházky v pojetí předškolního kurikula, také se dotýká výzkumu typu GA ČR, který proběhl v letech 2009-2013 na Pedagogické fakultě Univerzity Palackého v Olomouc. V závěru představuje pedagogické strategie v předškolním vzdělávání v České republice.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA406%2F09%2F0206" target="_blank" >GA406/09/0206: Children?s readiness for starting compulsory school attendance within the concept of current curriculum and in terms of comparison with selected EU</a><br>

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2013

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Studies in school education

  • ISBN

    978-966-8469-91-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    9

  • Pages from-to

    95-103

  • Publisher name

    Vydavnyctvo Horlìvs'koho ìnstytutu ìnozemnych mov

  • Place of publication

    Horlivka

  • Event location

    Horlivka

  • Event date

    Jun 27, 2013

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article