Process in the Interaction of the Individual with Autism Spectrum Disorder and Social Worker Leading to more Effective Communication in the Family with a Child with Autism Spectrum Disorder
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F13%3A33147096" target="_blank" >RIV/61989592:15410/13:33147096 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Strategie zvyšující funkčnost komunikačního procesu v rámci interakce jedinec s poruchou autistického spektra a sociální pracovník vedoucí k zefektivnění komunikace v rodině s dítětem s PAS
Original language description
Poruchy autistického spektra patří mezi jedny z nejtěžších poruch dětského mentálního vývoje. Deficity v komunikační schopnosti jsou pro dané postižení charakteristické a narušená komunikační schopnost se pervazivním způsobem dotýká verbální, neverbálníkomunikace, recepce i exprese a jednotlivých jazykových rovin s primární aberací v pragmatické jazykové rovině. Cílem příspěvku je přiblížit problematiku narušené komunikační schopnosti u osob s poruchou autistického spektra a nabídnout možné strategie zvyšující efektivitu komunikačního procesu v rámci interakce jedinec s poruchou autistického a sociální pracovník, které následně vedou k zefektivnění komunikace v rodině s dítětem s PAS. V příspěvku budeme dále pojednávat o dílčích výsledcích SGS výzkumu(č. PdF_2010_020; PdF_2011_010; Pdf_2012_012) realizovaného na Pedagogické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci.
Czech name
Strategie zvyšující funkčnost komunikačního procesu v rámci interakce jedinec s poruchou autistického spektra a sociální pracovník vedoucí k zefektivnění komunikace v rodině s dítětem s PAS
Czech description
Poruchy autistického spektra patří mezi jedny z nejtěžších poruch dětského mentálního vývoje. Deficity v komunikační schopnosti jsou pro dané postižení charakteristické a narušená komunikační schopnost se pervazivním způsobem dotýká verbální, neverbálníkomunikace, recepce i exprese a jednotlivých jazykových rovin s primární aberací v pragmatické jazykové rovině. Cílem příspěvku je přiblížit problematiku narušené komunikační schopnosti u osob s poruchou autistického spektra a nabídnout možné strategie zvyšující efektivitu komunikačního procesu v rámci interakce jedinec s poruchou autistického a sociální pracovník, které následně vedou k zefektivnění komunikace v rodině s dítětem s PAS. V příspěvku budeme dále pojednávat o dílčích výsledcích SGS výzkumu(č. PdF_2010_020; PdF_2011_010; Pdf_2012_012) realizovaného na Pedagogické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Profesionalita, perspektivy a rozvoj sociální práce.
ISBN
978-80-7435-359-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
10
Pages from-to
588-597
Publisher name
Gaudeamus
Place of publication
Hradec Králové
Event location
Hradec Králové
Event date
Sep 27, 2013
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—