All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Artistic expression of preschool children in the 21st century

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33149242" target="_blank" >RIV/61989592:15410/14:33149242 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Výtvarný projev dítěte předškolního věku v jednadvacátém století

  • Original language description

    Kniha pojednává nejenom o vzniku a ontogenezi výtvarného projevu dítěte, ale zároveň i o určitých vlivech a tendencích, kterým je raný dětský výtvarný projev vystaven v posledním desetiletí. Zároveň však jde o srovnání s historií zkoumání dětského výtvarného projevu, součástí textu jsou citace z děl klasiků reflexe raných grafických projevů dětí, které mají nadčasovou platnost. Autorka shrnuje v textu vlastní zkušenosti s tvorbou dětí ve věku od 2,5 do 6 let nabyté v praxi na základních uměleckých školách a doplňuje zejména obrazovou dokumentaci o snímky pořízené studenty pedagogických fakult v Brně a v Olomouci v jejich průběžné pedagogické praxi. Jednotlivé kapitoly jsou věnovány kontextům a vlivům, v nichž dětský výtvarný projev vzniká, ontogenezi výtvarného projevu (zde jsou odkazy na klasiky české teorie výtvarné výchovy a psychologie i na zahraniční zdroje), dále analogiím mezi projevy dětí a umělců s odkazy na příklady děl modernistů. Jedna kapitola shrnuje poznámky k možnostem

  • Czech name

    Výtvarný projev dítěte předškolního věku v jednadvacátém století

  • Czech description

    Kniha pojednává nejenom o vzniku a ontogenezi výtvarného projevu dítěte, ale zároveň i o určitých vlivech a tendencích, kterým je raný dětský výtvarný projev vystaven v posledním desetiletí. Zároveň však jde o srovnání s historií zkoumání dětského výtvarného projevu, součástí textu jsou citace z děl klasiků reflexe raných grafických projevů dětí, které mají nadčasovou platnost. Autorka shrnuje v textu vlastní zkušenosti s tvorbou dětí ve věku od 2,5 do 6 let nabyté v praxi na základních uměleckých školách a doplňuje zejména obrazovou dokumentaci o snímky pořízené studenty pedagogických fakult v Brně a v Olomouci v jejich průběžné pedagogické praxi. Jednotlivé kapitoly jsou věnovány kontextům a vlivům, v nichž dětský výtvarný projev vzniká, ontogenezi výtvarného projevu (zde jsou odkazy na klasiky české teorie výtvarné výchovy a psychologie i na zahraniční zdroje), dále analogiím mezi projevy dětí a umělců s odkazy na příklady děl modernistů. Jedna kapitola shrnuje poznámky k možnostem

Classification

  • Type

    B - Specialist book

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    O - Projekt operacniho programu

Others

  • Publication year

    2014

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

    978-80-244-3818-4

  • Number of pages

    108

  • Publisher name

    Univerzita Palackého

  • Place of publication

    Olomouc

  • UT code for WoS book