Artistic expression of preschool children in the 21st century
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33149242" target="_blank" >RIV/61989592:15410/14:33149242 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Výtvarný projev dítěte předškolního věku v jednadvacátém století
Original language description
Kniha pojednává nejenom o vzniku a ontogenezi výtvarného projevu dítěte, ale zároveň i o určitých vlivech a tendencích, kterým je raný dětský výtvarný projev vystaven v posledním desetiletí. Zároveň však jde o srovnání s historií zkoumání dětského výtvarného projevu, součástí textu jsou citace z děl klasiků reflexe raných grafických projevů dětí, které mají nadčasovou platnost. Autorka shrnuje v textu vlastní zkušenosti s tvorbou dětí ve věku od 2,5 do 6 let nabyté v praxi na základních uměleckých školách a doplňuje zejména obrazovou dokumentaci o snímky pořízené studenty pedagogických fakult v Brně a v Olomouci v jejich průběžné pedagogické praxi. Jednotlivé kapitoly jsou věnovány kontextům a vlivům, v nichž dětský výtvarný projev vzniká, ontogenezi výtvarného projevu (zde jsou odkazy na klasiky české teorie výtvarné výchovy a psychologie i na zahraniční zdroje), dále analogiím mezi projevy dětí a umělců s odkazy na příklady děl modernistů. Jedna kapitola shrnuje poznámky k možnostem
Czech name
Výtvarný projev dítěte předškolního věku v jednadvacátém století
Czech description
Kniha pojednává nejenom o vzniku a ontogenezi výtvarného projevu dítěte, ale zároveň i o určitých vlivech a tendencích, kterým je raný dětský výtvarný projev vystaven v posledním desetiletí. Zároveň však jde o srovnání s historií zkoumání dětského výtvarného projevu, součástí textu jsou citace z děl klasiků reflexe raných grafických projevů dětí, které mají nadčasovou platnost. Autorka shrnuje v textu vlastní zkušenosti s tvorbou dětí ve věku od 2,5 do 6 let nabyté v praxi na základních uměleckých školách a doplňuje zejména obrazovou dokumentaci o snímky pořízené studenty pedagogických fakult v Brně a v Olomouci v jejich průběžné pedagogické praxi. Jednotlivé kapitoly jsou věnovány kontextům a vlivům, v nichž dětský výtvarný projev vzniká, ontogenezi výtvarného projevu (zde jsou odkazy na klasiky české teorie výtvarné výchovy a psychologie i na zahraniční zdroje), dále analogiím mezi projevy dětí a umělců s odkazy na příklady děl modernistů. Jedna kapitola shrnuje poznámky k možnostem
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
O - Projekt operacniho programu
Others
Publication year
2014
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-244-3818-4
Number of pages
108
Publisher name
Univerzita Palackého
Place of publication
Olomouc
UT code for WoS book
—