Specifics of movement and games for individuals with hearing impairments
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33150229" target="_blank" >RIV/61989592:15410/14:33150229 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Specifika pohybu a her u jedinců se sluchovým postižením
Original language description
Nedílnou součásti života je pohyb a hra. V současné technicky orientované době je pohybu věnována velká pozornost z hlediska možnosti upevňování zdraví a odbourávání stresu, který se vyskytuje i u dětí mladšího školního věku. Všichni jedinci však nemajípro sportovní aktivity předpoklady, nebo mají postižení, které možnost volně sportovat určitým způsobem omezuje. V těchto případech je vhodné využít psychomotorických her, které svou nenásilnou formou přivedou děti k pohybové aktivitě. Psychomotorika sedostává do podvědomí pedagogů, vychovatelů, volnočasových pracovníků, ale i speciálních pedagogů čím dál více. Psychomotorika je jednou z možností, jak vytvořit, uchovat nebo znovu objevit radost z pohybu. Lze ji však využít i jako terapeutické metody. Tyto hry je možné využít i u jedinců se sluchovým postižením. Díky různorodosti pomůcek dochází ke stimulaci všech smyslů. Během jednotlivých her děti získávají zkušenosti v orientaci na svém těle i v prostoru, ve spolupráci, komunikaci s
Czech name
Specifika pohybu a her u jedinců se sluchovým postižením
Czech description
Nedílnou součásti života je pohyb a hra. V současné technicky orientované době je pohybu věnována velká pozornost z hlediska možnosti upevňování zdraví a odbourávání stresu, který se vyskytuje i u dětí mladšího školního věku. Všichni jedinci však nemajípro sportovní aktivity předpoklady, nebo mají postižení, které možnost volně sportovat určitým způsobem omezuje. V těchto případech je vhodné využít psychomotorických her, které svou nenásilnou formou přivedou děti k pohybové aktivitě. Psychomotorika sedostává do podvědomí pedagogů, vychovatelů, volnočasových pracovníků, ale i speciálních pedagogů čím dál více. Psychomotorika je jednou z možností, jak vytvořit, uchovat nebo znovu objevit radost z pohybu. Lze ji však využít i jako terapeutické metody. Tyto hry je možné využít i u jedinců se sluchovým postižením. Díky různorodosti pomůcek dochází ke stimulaci všech smyslů. Během jednotlivých her děti získávají zkušenosti v orientaci na svém těle i v prostoru, ve spolupráci, komunikaci s
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Others
Publication year
2014
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Arteterapie
ISSN
1214-4460
e-ISSN
—
Volume of the periodical
2014
Issue of the periodical within the volume
35
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
10
Pages from-to
68-77
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—