Possibilities of support of the social skills for children in institutional care
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33152337" target="_blank" >RIV/61989592:15410/14:33152337 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Možnosti podpory sociálních dovedností dětí v ústavní péči
Original language description
Příspěvek se zabývá možnostmi rozvoje sociálních dovedností dětí předškolního věku umístěnými v ústavní péči. Na základě pozorování a především rozhovorů s pracovníky dětského domova pro děti do 3 let věku jsou popsány, analyzovány a interpretovány konkrétní možnosti, které respondenti při své práci využívají. Zjišťovány jsou rovněž možnosti, které jsou známy, ale využívány nejsou. Ve výzkumu zmiňujeme také problematiku systematičnosti a záměrnosti v oblasti výchovného působení na děti. Diskutujeme případné nedostatky rozvoje sociálních kompetencí dětí v ústavní péči v působnosti ministerstva zdravotnictví a navrhujeme opatření ke zlepšení stávající situace v dané oblasti.
Czech name
Možnosti podpory sociálních dovedností dětí v ústavní péči
Czech description
Příspěvek se zabývá možnostmi rozvoje sociálních dovedností dětí předškolního věku umístěnými v ústavní péči. Na základě pozorování a především rozhovorů s pracovníky dětského domova pro děti do 3 let věku jsou popsány, analyzovány a interpretovány konkrétní možnosti, které respondenti při své práci využívají. Zjišťovány jsou rovněž možnosti, které jsou známy, ale využívány nejsou. Ve výzkumu zmiňujeme také problematiku systematičnosti a záměrnosti v oblasti výchovného působení na děti. Diskutujeme případné nedostatky rozvoje sociálních kompetencí dětí v ústavní péči v působnosti ministerstva zdravotnictví a navrhujeme opatření ke zlepšení stávající situace v dané oblasti.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2014
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Magister: refexe primárního a preprimárního vzdělávání ve výzkumu
ISSN
1805-7152
e-ISSN
—
Volume of the periodical
2
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
5
Pages from-to
34-38
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—