All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The Role of Faith in Experiencing Life Meaningfulness The Role of Faith in Experiencing Life Meaningfulness in University Students

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33154599" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33154599 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://psychkont.osu.cz/fulltext/2015/Kremenkova-Novotny_2015_1.pdf" target="_blank" >http://psychkont.osu.cz/fulltext/2015/Kremenkova-Novotny_2015_1.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Role víry v prožívání smysluplnosti života u vysokoškolských studentů

  • Original language description

    Náboženství slouží jako vztahový rámec, systém, pomocí něhož lze interpretovat vlastní zkušenosti i existenci jako takovou. V tomto smyslu pak poskytuje lidem odpovědi o smyslu jejich života a smyslu života obecně. Ačkoliv se vazba mezi institucionalizovanou vírou a smyslem života nabízí, na uvedené téma nebylo dosud realizováno větší množství studií. Cílem studie byla analýza rozdílů v celkové životní smysluplnosti mezi věřícími a ateistickými studenty VŠ. Výsledky ukazují na signifikantní rozdíl v životní smysluplnosti a škále personalita mezi zkoumanými skupinami, přičemž vyšších hodnot dosáhli věřící studenti. Podrobnější náhled na skupinu věřících studentu ukazuje, že vyšších hodnot dosahují buddhisté nad křesťany, a to nejen v celkovém skóru, alei ve škále personalita. Dále bylo zjištěno, že víra vysvětluje celkový skór životní smysluplnosti ze 7,6% a škálu personalita pak z 18,7% variance. Na konec byl zjišťován možný vlivu pohlaví na vztah mezi vírou a prožívanou životní smysl

  • Czech name

    Role víry v prožívání smysluplnosti života u vysokoškolských studentů

  • Czech description

    Náboženství slouží jako vztahový rámec, systém, pomocí něhož lze interpretovat vlastní zkušenosti i existenci jako takovou. V tomto smyslu pak poskytuje lidem odpovědi o smyslu jejich života a smyslu života obecně. Ačkoliv se vazba mezi institucionalizovanou vírou a smyslem života nabízí, na uvedené téma nebylo dosud realizováno větší množství studií. Cílem studie byla analýza rozdílů v celkové životní smysluplnosti mezi věřícími a ateistickými studenty VŠ. Výsledky ukazují na signifikantní rozdíl v životní smysluplnosti a škále personalita mezi zkoumanými skupinami, přičemž vyšších hodnot dosáhli věřící studenti. Podrobnější náhled na skupinu věřících studentu ukazuje, že vyšších hodnot dosahují buddhisté nad křesťany, a to nejen v celkovém skóru, alei ve škále personalita. Dále bylo zjištěno, že víra vysvětluje celkový skór životní smysluplnosti ze 7,6% a škálu personalita pak z 18,7% variance. Na konec byl zjišťován možný vlivu pohlaví na vztah mezi vírou a prožívanou životní smysl

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AN - Psychology

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2015

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Psychologie a její kontexty

  • ISSN

    1803-9278

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    6

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    17

  • Pages from-to

    79-95

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database