Museum Exhibition as a Specific Teaching Medium - The Presentation of Research Results
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33156222" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33156222 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Muzejní expozice jako specifické edukační médium - prezentace výsledků výzkumného šetření
Original language description
Článek prezentuje výsledky kvalitativního výzkumu zaměřeného na české muzejní expozice a jejich edukační zaměření. Představuje muzejní expozice jako specifické edukační médium, jako prostředí, v němž se návštěvníci mohou spontánně něčemu učit anebo se účastnit řízeného edukačního procesu. V článku jsou shrnuty znaky expozic fungujících jako účinné edukační médium, k nimž patří mimo jiné kontextuální, narativní nebo funkčně-ekologický způsob podání tématu, uplatňování zásady názornosti a dalších pedagogických zásad nebo využívání didaktických exponátů a doplňkových prvků. Vzdělávání návštěvníků a celkovou efektivnost expozic lze značně posílit také materiály na webových stránkách muzea, které didakticky redukují vědění související se sbírkami muzea a rozšiřují působnost muzea. Snahu o lepší využití expozic pro vzdělávací účely mohou v muzeích brzdit různé překážky, jako např. příliš formalistické a nekontextuální pojímání expozic, nedostatečná podpora konceptu muzea jako prostoru pro vz
Czech name
Muzejní expozice jako specifické edukační médium - prezentace výsledků výzkumného šetření
Czech description
Článek prezentuje výsledky kvalitativního výzkumu zaměřeného na české muzejní expozice a jejich edukační zaměření. Představuje muzejní expozice jako specifické edukační médium, jako prostředí, v němž se návštěvníci mohou spontánně něčemu učit anebo se účastnit řízeného edukačního procesu. V článku jsou shrnuty znaky expozic fungujících jako účinné edukační médium, k nimž patří mimo jiné kontextuální, narativní nebo funkčně-ekologický způsob podání tématu, uplatňování zásady názornosti a dalších pedagogických zásad nebo využívání didaktických exponátů a doplňkových prvků. Vzdělávání návštěvníků a celkovou efektivnost expozic lze značně posílit také materiály na webových stránkách muzea, které didakticky redukují vědění související se sbírkami muzea a rozšiřují působnost muzea. Snahu o lepší využití expozic pro vzdělávací účely mohou v muzeích brzdit různé překážky, jako např. příliš formalistické a nekontextuální pojímání expozic, nedostatečná podpora konceptu muzea jako prostoru pro vz
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GPP407%2F12%2FP057" target="_blank" >GPP407/12/P057: Czech Museum Education in the Context of Contemporary European Trends</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Muzeum : muzejní a vlastivědná práce
ISSN
1803-0386
e-ISSN
—
Volume of the periodical
53
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
9
Pages from-to
17-25
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—