All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Museum Exhibition as a Specific Teaching Medium - The Presentation of Research Results

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33156222" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33156222 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Muzejní expozice jako specifické edukační médium - prezentace výsledků výzkumného šetření

  • Original language description

    Článek prezentuje výsledky kvalitativního výzkumu zaměřeného na české muzejní expozice a jejich edukační zaměření. Představuje muzejní expozice jako specifické edukační médium, jako prostředí, v němž se návštěvníci mohou spontánně něčemu učit anebo se účastnit řízeného edukačního procesu. V článku jsou shrnuty znaky expozic fungujících jako účinné edukační médium, k nimž patří mimo jiné kontextuální, narativní nebo funkčně-ekologický způsob podání tématu, uplatňování zásady názornosti a dalších pedagogických zásad nebo využívání didaktických exponátů a doplňkových prvků. Vzdělávání návštěvníků a celkovou efektivnost expozic lze značně posílit také materiály na webových stránkách muzea, které didakticky redukují vědění související se sbírkami muzea a rozšiřují působnost muzea. Snahu o lepší využití expozic pro vzdělávací účely mohou v muzeích brzdit různé překážky, jako např. příliš formalistické a nekontextuální pojímání expozic, nedostatečná podpora konceptu muzea jako prostoru pro vz

  • Czech name

    Muzejní expozice jako specifické edukační médium - prezentace výsledků výzkumného šetření

  • Czech description

    Článek prezentuje výsledky kvalitativního výzkumu zaměřeného na české muzejní expozice a jejich edukační zaměření. Představuje muzejní expozice jako specifické edukační médium, jako prostředí, v němž se návštěvníci mohou spontánně něčemu učit anebo se účastnit řízeného edukačního procesu. V článku jsou shrnuty znaky expozic fungujících jako účinné edukační médium, k nimž patří mimo jiné kontextuální, narativní nebo funkčně-ekologický způsob podání tématu, uplatňování zásady názornosti a dalších pedagogických zásad nebo využívání didaktických exponátů a doplňkových prvků. Vzdělávání návštěvníků a celkovou efektivnost expozic lze značně posílit také materiály na webových stránkách muzea, které didakticky redukují vědění související se sbírkami muzea a rozšiřují působnost muzea. Snahu o lepší využití expozic pro vzdělávací účely mohou v muzeích brzdit různé překážky, jako např. příliš formalistické a nekontextuální pojímání expozic, nedostatečná podpora konceptu muzea jako prostoru pro vz

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GPP407%2F12%2FP057" target="_blank" >GPP407/12/P057: Czech Museum Education in the Context of Contemporary European Trends</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2015

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Muzeum : muzejní a vlastivědná práce

  • ISSN

    1803-0386

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    53

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    9

  • Pages from-to

    17-25

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database