All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Teachers' approaches to the concept of multicultural education

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A73585734" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:73585734 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Přístupy pedagogů k pojetí multikulturní výchovy

  • Original language description

    Cílem příspěvku je prezentovat přístup pedagogů základních a středních škol k průřezovému tématu multikulturní výchova. Vycházíme z výzkumného šetření uskutečněného metodami kvalitativního výzkumu ve školním roce 2014/2015, z něhož vybíráme dílčí zjištění o významu, přínosu i negativech multikulturní výchovy z pohledu pedagogů.

  • Czech name

    Přístupy pedagogů k pojetí multikulturní výchovy

  • Czech description

    Cílem příspěvku je prezentovat přístup pedagogů základních a středních škol k průřezovému tématu multikulturní výchova. Vycházíme z výzkumného šetření uskutečněného metodami kvalitativního výzkumu ve školním roce 2014/2015, z něhož vybíráme dílčí zjištění o významu, přínosu i negativech multikulturní výchovy z pohledu pedagogů.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2015

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Studentské fórum XV

  • ISBN

    978-80-7454-583-2

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Number of pages

    12

  • Pages from-to

    65-76

  • Publisher name

    Univerzita Tomáše Bati

  • Place of publication

    Zlín

  • Event location

    Velké Bílovice

  • Event date

    Dec 3, 2015

  • Type of event by nationality

    CST - Celostátní akce

  • UT code for WoS article