Beyond multiculturalism
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73577424" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73577424 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/ff.16.24449661" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5507/ff.16.24449661</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/ff.16.24449661" target="_blank" >10.5507/ff.16.24449661</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Za hranice multikulturalismu
Original language description
V naší knize se snažíme vytvořit teoretický i empiricky doložitelný prostor pro restart zájmu o multikulturní vzdělávání na české škole. Co o multikulturalismu, a jeho aplikaci do vzdělávacího procesu, ještě můžeme a chceme říci? Hledáme klíč k multikulturní výchově a nacházíme jej v osobnosti pedagoga, jeho pedagogických dovednostech a multikulturních kompetencích. Pomocí empirického výzkumu analyzujeme stereotypní a předsudečné vnímání jinakosti (nejen etnické) určující multikulturní výchovu v českém školství. Pro utvrzení našich přesvědčení o tendování české společnosti ke xenofobii a rasismu jsme podnikli dosud (pokud je nám známo) nejrozsáhlejší šetření hodnot a postojů žáků i jejich pedagogů ve vztahu k odlišné etnicitě a kultuře. Výsledky výzkumu komparujeme s pojetím multikulturní výchovy v rámcových vzdělávacích programech a s názory českých i zahraničních odborníků.
Czech name
Za hranice multikulturalismu
Czech description
V naší knize se snažíme vytvořit teoretický i empiricky doložitelný prostor pro restart zájmu o multikulturní vzdělávání na české škole. Co o multikulturalismu, a jeho aplikaci do vzdělávacího procesu, ještě můžeme a chceme říci? Hledáme klíč k multikulturní výchově a nacházíme jej v osobnosti pedagoga, jeho pedagogických dovednostech a multikulturních kompetencích. Pomocí empirického výzkumu analyzujeme stereotypní a předsudečné vnímání jinakosti (nejen etnické) určující multikulturní výchovu v českém školství. Pro utvrzení našich přesvědčení o tendování české společnosti ke xenofobii a rasismu jsme podnikli dosud (pokud je nám známo) nejrozsáhlejší šetření hodnot a postojů žáků i jejich pedagogů ve vztahu k odlišné etnicitě a kultuře. Výsledky výzkumu komparujeme s pojetím multikulturní výchovy v rámcových vzdělávacích programech a s názory českých i zahraničních odborníků.
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-244-4966-1
Number of pages
168
Publisher name
Univerzita Palackého
Place of publication
Olomouc
UT code for WoS book
—