Semantic differential and its risks in the measurement of intercultural differences in the attitudes of students
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73578218" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73578218 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://dx.doi.org/10.15584/eti.2016.1.34" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.15584/eti.2016.1.34</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.15584/eti.2016.1.34" target="_blank" >10.15584/eti.2016.1.34</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Sémantický diferenciál a jeho rizika při měření mezikulturních rozdílů v postojích studentů
Original language description
Příspěvek popisuje možná rizika a omezení, které je potřeba zvážit při provádění výzkumu mezikulturních rozdílů v postojích studentů. Na základě provedeného srovnávacího výzkumu postojů studentů Univerzity Palackého v Olomouci a Univerzity v Rzeszowě k vybraným pojmům edukační a sociální reality je poukázáno na nutnost ověřování validity a reliability měrného nástroje - dvoufaktorového sémantického diferenciálu ATER. Ukazuje se, že prosté použití jazykově ekvivalentních adjektiv v jednotlivých škálách sémantického diferenciálu, nemusí vždy splňovat požadovanou faktorovou strukturu. Výzkumná praxe tedy ukazuje na nutnost kontroly struktury škál, respektive jejich revize, pomocí faktorové analýzy.
Czech name
Sémantický diferenciál a jeho rizika při měření mezikulturních rozdílů v postojích studentů
Czech description
Příspěvek popisuje možná rizika a omezení, které je potřeba zvážit při provádění výzkumu mezikulturních rozdílů v postojích studentů. Na základě provedeného srovnávacího výzkumu postojů studentů Univerzity Palackého v Olomouci a Univerzity v Rzeszowě k vybraným pojmům edukační a sociální reality je poukázáno na nutnost ověřování validity a reliability měrného nástroje - dvoufaktorového sémantického diferenciálu ATER. Ukazuje se, že prosté použití jazykově ekvivalentních adjektiv v jednotlivých škálách sémantického diferenciálu, nemusí vždy splňovat požadovanou faktorovou strukturu. Výzkumná praxe tedy ukazuje na nutnost kontroly struktury škál, respektive jejich revize, pomocí faktorové analýzy.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Edukacja-Technika-Informatyka
ISSN
2080-9069
e-ISSN
—
Volume of the periodical
2016
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
PL - POLAND
Number of pages
6
Pages from-to
243-248
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—