Technology Education at a Crossroads - History, Present and Perspectives
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73578263" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73578263 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/jtie.2016.006" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5507/jtie.2016.006</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/jtie.2016.006" target="_blank" >10.5507/jtie.2016.006</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Technické vzdělávání na křižovatce - historie, současnost a perspektivy
Original language description
Komparativní studie nahlíží v mezinárodním kontextu na problémy současného technického vzdělávání. Všímá si upadající kultury technické vzdělanosti a fenoménu nazývaného paradox technické vzdělanosti. Perspektivy jsou vymezovány v kontextu polytechnického principu a konceptu STEM. Na základě analýzy je navrhováno rozšíření pojmu technická gramotnost o emocionální aspekt. Ve studii je na základě poznatků ze zahraničí představováno moderní pojetí výuky techniky a technologií v rámci základního vzdělávání. Jedná se o širší chápání a zahrnuje výrobní a průmyslové technologie, konstrukční technologie, elektrotechniku a energetiku, agro- a biotechnologie, zdravotnické technologie, informační a komunikační technologie, dopravní technologie a další.
Czech name
Technické vzdělávání na křižovatce - historie, současnost a perspektivy
Czech description
Komparativní studie nahlíží v mezinárodním kontextu na problémy současného technického vzdělávání. Všímá si upadající kultury technické vzdělanosti a fenoménu nazývaného paradox technické vzdělanosti. Perspektivy jsou vymezovány v kontextu polytechnického principu a konceptu STEM. Na základě analýzy je navrhováno rozšíření pojmu technická gramotnost o emocionální aspekt. Ve studii je na základě poznatků ze zahraničí představováno moderní pojetí výuky techniky a technologií v rámci základního vzdělávání. Jedná se o širší chápání a zahrnuje výrobní a průmyslové technologie, konstrukční technologie, elektrotechniku a energetiku, agro- a biotechnologie, zdravotnické technologie, informační a komunikační technologie, dopravní technologie a další.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Journal of Technology and Information Education
ISSN
1803-537X
e-ISSN
—
Volume of the periodical
8
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
20
Pages from-to
5-24
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—