Experiencing Life Fulfillment and Existential Anchoring in the Life of Future Teachers
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73579555" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73579555 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Životní naplněnost a existenciální frustrace v životě budoucích pedagogů
Original language description
Každý člověk může vidět těžiště svého vlastního způsobu života jinde. V naší studii se zaměřujeme na prožívání životní naplněnosti, nebo naopak existenciální frustrace budoucího učitele. V první části příspěvku vymezujeme pojmy životní naplněnost, existenciální frustrace, pedagog, učitel. Druhá část zahrnuje výzkumné šetření u 109 respondentů, budoucích učitelů. Cílem tohoto šetření bylo sledování vazby mezi mírou prožívané smysluplnosti a existenciálního zakotvení a zvolenými osobnostními charakteristikami u budoucích učitelů. Lidská existence má mnoho rozměrů, lidské bytí je vždy bytím zaměřeným na smysl (Petrová, 2005a). Téma prožívání smysluplnosti existence je pro profesi učitele o to důležitější, protože působí na nehotovou osobnost žáka, jehož morální usuzování se vyvíjí v závislosti na věku (Heidbrink, 1997).
Czech name
Životní naplněnost a existenciální frustrace v životě budoucích pedagogů
Czech description
Každý člověk může vidět těžiště svého vlastního způsobu života jinde. V naší studii se zaměřujeme na prožívání životní naplněnosti, nebo naopak existenciální frustrace budoucího učitele. V první části příspěvku vymezujeme pojmy životní naplněnost, existenciální frustrace, pedagog, učitel. Druhá část zahrnuje výzkumné šetření u 109 respondentů, budoucích učitelů. Cílem tohoto šetření bylo sledování vazby mezi mírou prožívané smysluplnosti a existenciálního zakotvení a zvolenými osobnostními charakteristikami u budoucích učitelů. Lidská existence má mnoho rozměrů, lidské bytí je vždy bytím zaměřeným na smysl (Petrová, 2005a). Téma prožívání smysluplnosti existence je pro profesi učitele o to důležitější, protože působí na nehotovou osobnost žáka, jehož morální usuzování se vyvíjí v závislosti na věku (Heidbrink, 1997).
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Evropské pedagogické fórum 2016. Sborník příspěvků z mezinárodní vědecké konference
ISBN
978-80-87952-16-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
9
Pages from-to
258-266
Publisher name
Magnanimitas
Place of publication
Hradec Králové
Event location
Hradec Králové
Event date
Nov 28, 2016
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—