All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Experiencing Life Fulfillment and Existential Anchoring in the Life of Future Teachers

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73579555" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73579555 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Životní naplněnost a existenciální frustrace v životě budoucích pedagogů

  • Original language description

    Každý člověk může vidět těžiště svého vlastního způsobu života jinde. V naší studii se zaměřujeme na prožívání životní naplněnosti, nebo naopak existenciální frustrace budoucího učitele. V první části příspěvku vymezujeme pojmy životní naplněnost, existenciální frustrace, pedagog, učitel. Druhá část zahrnuje výzkumné šetření u 109 respondentů, budoucích učitelů. Cílem tohoto šetření bylo sledování vazby mezi mírou prožívané smysluplnosti a existenciálního zakotvení a zvolenými osobnostními charakteristikami u budoucích učitelů. Lidská existence má mnoho rozměrů, lidské bytí je vždy bytím zaměřeným na smysl (Petrová, 2005a). Téma prožívání smysluplnosti existence je pro profesi učitele o to důležitější, protože působí na nehotovou osobnost žáka, jehož morální usuzování se vyvíjí v závislosti na věku (Heidbrink, 1997).

  • Czech name

    Životní naplněnost a existenciální frustrace v životě budoucích pedagogů

  • Czech description

    Každý člověk může vidět těžiště svého vlastního způsobu života jinde. V naší studii se zaměřujeme na prožívání životní naplněnosti, nebo naopak existenciální frustrace budoucího učitele. V první části příspěvku vymezujeme pojmy životní naplněnost, existenciální frustrace, pedagog, učitel. Druhá část zahrnuje výzkumné šetření u 109 respondentů, budoucích učitelů. Cílem tohoto šetření bylo sledování vazby mezi mírou prožívané smysluplnosti a existenciálního zakotvení a zvolenými osobnostními charakteristikami u budoucích učitelů. Lidská existence má mnoho rozměrů, lidské bytí je vždy bytím zaměřeným na smysl (Petrová, 2005a). Téma prožívání smysluplnosti existence je pro profesi učitele o to důležitější, protože působí na nehotovou osobnost žáka, jehož morální usuzování se vyvíjí v závislosti na věku (Heidbrink, 1997).

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2016

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Evropské pedagogické fórum 2016. Sborník příspěvků z mezinárodní vědecké konference

  • ISBN

    978-80-87952-16-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    9

  • Pages from-to

    258-266

  • Publisher name

    Magnanimitas

  • Place of publication

    Hradec Králové

  • Event location

    Hradec Králové

  • Event date

    Nov 28, 2016

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article