All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Visualization of Specific Sets of Points of Conic Sections Visualization of Specific Sets of Points of Conic Sections Using the Tools of Dynamic Geometry

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73579721" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73579721 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Vizualizace specifických množin bodů kuželoseček pomocí nástrojů dynamické geometrie

  • Original language description

    Jedna z důležitých matematických schopností, kterou si žáci potřebují rozvíjet, je schopnost geometrického uvažování. Žáci potřebují podnětné činnosti, které jim umožní řešit geometrické problémy. Rozvoj geometrického myšlení je dlouhodobá záležitost, a proto vyžaduje setkávání žáků s geometrickými pojmy a jejich vlastnostmi. Příkladem mohou být různá geometrická místa bodů neboli též množiny bodů dané vlastnosti. Začíná se již na 1. stupni základní školy popř. v mateřské škole, kdy dochází k rozvoji intuitivního vnímání okolního světa. Na vyšších stupních škol můžeme žákům ukázat jim známé geometrické objekty jako množiny bodů i v méně obvyklých situacích. V článku je ukázáno na několika geometrických místech bodů kuželoseček, jaké jsou možnosti rozvoje geometrického myšlení žáků, ale především jak efektivně využít nástrojů dynamické geometrie k jejich vlastnímu objevování a k vizualizaci, která jim jejich proces objevování usnadňuje a urychluje i kontrolu získaných poznatků.

  • Czech name

    Vizualizace specifických množin bodů kuželoseček pomocí nástrojů dynamické geometrie

  • Czech description

    Jedna z důležitých matematických schopností, kterou si žáci potřebují rozvíjet, je schopnost geometrického uvažování. Žáci potřebují podnětné činnosti, které jim umožní řešit geometrické problémy. Rozvoj geometrického myšlení je dlouhodobá záležitost, a proto vyžaduje setkávání žáků s geometrickými pojmy a jejich vlastnostmi. Příkladem mohou být různá geometrická místa bodů neboli též množiny bodů dané vlastnosti. Začíná se již na 1. stupni základní školy popř. v mateřské škole, kdy dochází k rozvoji intuitivního vnímání okolního světa. Na vyšších stupních škol můžeme žákům ukázat jim známé geometrické objekty jako množiny bodů i v méně obvyklých situacích. V článku je ukázáno na několika geometrických místech bodů kuželoseček, jaké jsou možnosti rozvoje geometrického myšlení žáků, ale především jak efektivně využít nástrojů dynamické geometrie k jejich vlastnímu objevování a k vizualizaci, která jim jejich proces objevování usnadňuje a urychluje i kontrolu získaných poznatků.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2016

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae

  • ISSN

    1336-2232

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    XV (2016)

  • Issue of the periodical within the volume

    4

  • Country of publishing house

    SK - SLOVAKIA

  • Number of pages

    11

  • Pages from-to

    157-167

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database