Visualization of Specific Sets of Points of Conic Sections Visualization of Specific Sets of Points of Conic Sections Using the Tools of Dynamic Geometry
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73579721" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73579721 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Vizualizace specifických množin bodů kuželoseček pomocí nástrojů dynamické geometrie
Original language description
Jedna z důležitých matematických schopností, kterou si žáci potřebují rozvíjet, je schopnost geometrického uvažování. Žáci potřebují podnětné činnosti, které jim umožní řešit geometrické problémy. Rozvoj geometrického myšlení je dlouhodobá záležitost, a proto vyžaduje setkávání žáků s geometrickými pojmy a jejich vlastnostmi. Příkladem mohou být různá geometrická místa bodů neboli též množiny bodů dané vlastnosti. Začíná se již na 1. stupni základní školy popř. v mateřské škole, kdy dochází k rozvoji intuitivního vnímání okolního světa. Na vyšších stupních škol můžeme žákům ukázat jim známé geometrické objekty jako množiny bodů i v méně obvyklých situacích. V článku je ukázáno na několika geometrických místech bodů kuželoseček, jaké jsou možnosti rozvoje geometrického myšlení žáků, ale především jak efektivně využít nástrojů dynamické geometrie k jejich vlastnímu objevování a k vizualizaci, která jim jejich proces objevování usnadňuje a urychluje i kontrolu získaných poznatků.
Czech name
Vizualizace specifických množin bodů kuželoseček pomocí nástrojů dynamické geometrie
Czech description
Jedna z důležitých matematických schopností, kterou si žáci potřebují rozvíjet, je schopnost geometrického uvažování. Žáci potřebují podnětné činnosti, které jim umožní řešit geometrické problémy. Rozvoj geometrického myšlení je dlouhodobá záležitost, a proto vyžaduje setkávání žáků s geometrickými pojmy a jejich vlastnostmi. Příkladem mohou být různá geometrická místa bodů neboli též množiny bodů dané vlastnosti. Začíná se již na 1. stupni základní školy popř. v mateřské škole, kdy dochází k rozvoji intuitivního vnímání okolního světa. Na vyšších stupních škol můžeme žákům ukázat jim známé geometrické objekty jako množiny bodů i v méně obvyklých situacích. V článku je ukázáno na několika geometrických místech bodů kuželoseček, jaké jsou možnosti rozvoje geometrického myšlení žáků, ale především jak efektivně využít nástrojů dynamické geometrie k jejich vlastnímu objevování a k vizualizaci, která jim jejich proces objevování usnadňuje a urychluje i kontrolu získaných poznatků.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae
ISSN
1336-2232
e-ISSN
—
Volume of the periodical
XV (2016)
Issue of the periodical within the volume
4
Country of publishing house
SK - SLOVAKIA
Number of pages
11
Pages from-to
157-167
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—