All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The role of teaching methods in financial education

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73579925" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73579925 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Role výukových metod ve finančním vzdělávání

  • Original language description

    Předložený odborný článek vychází z předpokladu, že finanční gramotnost a její výuka na školách se jeví jako účinný nástroj prevence zadluženosti a předcházení dalších negativních jevů u jednotlivců a domácností. V současné době je finanční vzdělávání povinnou součástí vzdělávání na základních školách (ISCED 1, 2). Dále text vymezuje oblast využívání výukových metod učiteli ve finančním vzdělávání. Také představuje design a výsledky kvalitativního výzkumu zaměřeného na identifikaci výukových metod využívaných ve výuce finanční gramotnosti a vyhodnocení účinnosti těchto metod ve vzdělávacím procesu. Zjištění a závěry předloženého textu budou získány prostřednictvím dvou výzkumných metod. V první části výzkumu se jedná o polostrukturované rozhovory s učiteli vybrané základní školy, kteří vyučují finanční gramotnost. Ve druhé části byl použit jako výzkumná metoda experiment - výuka vybraného tématu finanční gramotnosti. Výstupy spočívají v identifikaci výukových metod využívaných ve finančním vzdělávání na základních školách. Další výstup představuje zhodnocení účinnosti jednotlivých výukových metod na základě realizovaného experimentu a rozhovorů. Předložené závěry výzkumu by měly přispět k podpoře tvrzení, že vhodně zvolené výukové metody finanční gramotnosti na základních školách mohou přispět k lepšímu finančnímu chování jedince v dospělosti ve společnosti.

  • Czech name

    Role výukových metod ve finančním vzdělávání

  • Czech description

    Předložený odborný článek vychází z předpokladu, že finanční gramotnost a její výuka na školách se jeví jako účinný nástroj prevence zadluženosti a předcházení dalších negativních jevů u jednotlivců a domácností. V současné době je finanční vzdělávání povinnou součástí vzdělávání na základních školách (ISCED 1, 2). Dále text vymezuje oblast využívání výukových metod učiteli ve finančním vzdělávání. Také představuje design a výsledky kvalitativního výzkumu zaměřeného na identifikaci výukových metod využívaných ve výuce finanční gramotnosti a vyhodnocení účinnosti těchto metod ve vzdělávacím procesu. Zjištění a závěry předloženého textu budou získány prostřednictvím dvou výzkumných metod. V první části výzkumu se jedná o polostrukturované rozhovory s učiteli vybrané základní školy, kteří vyučují finanční gramotnost. Ve druhé části byl použit jako výzkumná metoda experiment - výuka vybraného tématu finanční gramotnosti. Výstupy spočívají v identifikaci výukových metod využívaných ve finančním vzdělávání na základních školách. Další výstup představuje zhodnocení účinnosti jednotlivých výukových metod na základě realizovaného experimentu a rozhovorů. Předložené závěry výzkumu by měly přispět k podpoře tvrzení, že vhodně zvolené výukové metody finanční gramotnosti na základních školách mohou přispět k lepšímu finančnímu chování jedince v dospělosti ve společnosti.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2016

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Civilia. Revue pro oborovou didaktiku společenských věd

  • ISSN

    1805-3963

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    7

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    18

  • Pages from-to

    101-118

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database