The role of teaching methods in financial education
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73579925" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73579925 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Role výukových metod ve finančním vzdělávání
Original language description
Předložený odborný článek vychází z předpokladu, že finanční gramotnost a její výuka na školách se jeví jako účinný nástroj prevence zadluženosti a předcházení dalších negativních jevů u jednotlivců a domácností. V současné době je finanční vzdělávání povinnou součástí vzdělávání na základních školách (ISCED 1, 2). Dále text vymezuje oblast využívání výukových metod učiteli ve finančním vzdělávání. Také představuje design a výsledky kvalitativního výzkumu zaměřeného na identifikaci výukových metod využívaných ve výuce finanční gramotnosti a vyhodnocení účinnosti těchto metod ve vzdělávacím procesu. Zjištění a závěry předloženého textu budou získány prostřednictvím dvou výzkumných metod. V první části výzkumu se jedná o polostrukturované rozhovory s učiteli vybrané základní školy, kteří vyučují finanční gramotnost. Ve druhé části byl použit jako výzkumná metoda experiment - výuka vybraného tématu finanční gramotnosti. Výstupy spočívají v identifikaci výukových metod využívaných ve finančním vzdělávání na základních školách. Další výstup představuje zhodnocení účinnosti jednotlivých výukových metod na základě realizovaného experimentu a rozhovorů. Předložené závěry výzkumu by měly přispět k podpoře tvrzení, že vhodně zvolené výukové metody finanční gramotnosti na základních školách mohou přispět k lepšímu finančnímu chování jedince v dospělosti ve společnosti.
Czech name
Role výukových metod ve finančním vzdělávání
Czech description
Předložený odborný článek vychází z předpokladu, že finanční gramotnost a její výuka na školách se jeví jako účinný nástroj prevence zadluženosti a předcházení dalších negativních jevů u jednotlivců a domácností. V současné době je finanční vzdělávání povinnou součástí vzdělávání na základních školách (ISCED 1, 2). Dále text vymezuje oblast využívání výukových metod učiteli ve finančním vzdělávání. Také představuje design a výsledky kvalitativního výzkumu zaměřeného na identifikaci výukových metod využívaných ve výuce finanční gramotnosti a vyhodnocení účinnosti těchto metod ve vzdělávacím procesu. Zjištění a závěry předloženého textu budou získány prostřednictvím dvou výzkumných metod. V první části výzkumu se jedná o polostrukturované rozhovory s učiteli vybrané základní školy, kteří vyučují finanční gramotnost. Ve druhé části byl použit jako výzkumná metoda experiment - výuka vybraného tématu finanční gramotnosti. Výstupy spočívají v identifikaci výukových metod využívaných ve finančním vzdělávání na základních školách. Další výstup představuje zhodnocení účinnosti jednotlivých výukových metod na základě realizovaného experimentu a rozhovorů. Předložené závěry výzkumu by měly přispět k podpoře tvrzení, že vhodně zvolené výukové metody finanční gramotnosti na základních školách mohou přispět k lepšímu finančnímu chování jedince v dospělosti ve společnosti.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Civilia. Revue pro oborovou didaktiku společenských věd
ISSN
1805-3963
e-ISSN
—
Volume of the periodical
7
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
18
Pages from-to
101-118
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—