Psychosocial aspects of tertiary education of tertiary education of students with hearing impairment
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73579955" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73579955 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Psychosociální aspekty terciárního vzdělávání osob se sluchovým postižením
Original language description
Příspěvek s názvem "Psychosociální aspekty terciárního vzdělávání osob se sluchovým postižením" představuje výsledky výzkumného šetření, které bylo realizováno u vysokoškolských studentů či absolventů se sluchovým postižením. Výzkumného šetření se zúčastnilo celkem 9 respondentů. Jako výzkumná metoda byl použit polostrukturovaný rozhovor, který obsahoval celkem 17 otázek. Pro účely získání respondentů byla použita technika "snow ball". Výzkumné šetření ukázalo, že respondenti se na vysoké škole setkávají s celou řadou zátěžových situací, které souvisí s jejich sluchovým postižením. Mezi největší zátěžové faktory patří u studentů ústní zkoušky, nedostatečné zápisky z přednášek, či problém s porozuměním na přednáškách. Nedoslýchaví studenti dávají v průběhu vysokoškolského studia přednost svým slyšícím spolužákům. Neslyšící studenti preferují společnost stejně sluchově postižených vrstevníků.
Czech name
Psychosociální aspekty terciárního vzdělávání osob se sluchovým postižením
Czech description
Příspěvek s názvem "Psychosociální aspekty terciárního vzdělávání osob se sluchovým postižením" představuje výsledky výzkumného šetření, které bylo realizováno u vysokoškolských studentů či absolventů se sluchovým postižením. Výzkumného šetření se zúčastnilo celkem 9 respondentů. Jako výzkumná metoda byl použit polostrukturovaný rozhovor, který obsahoval celkem 17 otázek. Pro účely získání respondentů byla použita technika "snow ball". Výzkumné šetření ukázalo, že respondenti se na vysoké škole setkávají s celou řadou zátěžových situací, které souvisí s jejich sluchovým postižením. Mezi největší zátěžové faktory patří u studentů ústní zkoušky, nedostatečné zápisky z přednášek, či problém s porozuměním na přednáškách. Nedoslýchaví studenti dávají v průběhu vysokoškolského studia přednost svým slyšícím spolužákům. Neslyšící studenti preferují společnost stejně sluchově postižených vrstevníků.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Ph.D. existence 2016. Česko-slovenská psychologická konference (nejen) pro doktorandy a o doktorandech
ISBN
978-80-244-4963-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
8
Pages from-to
228-235
Publisher name
Univerzita Palackého v Olomouci
Place of publication
Olomouc
Event location
Olomouc
Event date
Feb 8, 2016
Type of event by nationality
WRD - Celosvětová akce
UT code for WoS article
000389054900029