All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Psychosocial aspects of tertiary education of tertiary education of students with hearing impairment

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73579955" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73579955 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Psychosociální aspekty terciárního vzdělávání osob se sluchovým postižením

  • Original language description

    Příspěvek s názvem "Psychosociální aspekty terciárního vzdělávání osob se sluchovým postižením" představuje výsledky výzkumného šetření, které bylo realizováno u vysokoškolských studentů či absolventů se sluchovým postižením. Výzkumného šetření se zúčastnilo celkem 9 respondentů. Jako výzkumná metoda byl použit polostrukturovaný rozhovor, který obsahoval celkem 17 otázek. Pro účely získání respondentů byla použita technika "snow ball". Výzkumné šetření ukázalo, že respondenti se na vysoké škole setkávají s celou řadou zátěžových situací, které souvisí s jejich sluchovým postižením. Mezi největší zátěžové faktory patří u studentů ústní zkoušky, nedostatečné zápisky z přednášek, či problém s porozuměním na přednáškách. Nedoslýchaví studenti dávají v průběhu vysokoškolského studia přednost svým slyšícím spolužákům. Neslyšící studenti preferují společnost stejně sluchově postižených vrstevníků.

  • Czech name

    Psychosociální aspekty terciárního vzdělávání osob se sluchovým postižením

  • Czech description

    Příspěvek s názvem "Psychosociální aspekty terciárního vzdělávání osob se sluchovým postižením" představuje výsledky výzkumného šetření, které bylo realizováno u vysokoškolských studentů či absolventů se sluchovým postižením. Výzkumného šetření se zúčastnilo celkem 9 respondentů. Jako výzkumná metoda byl použit polostrukturovaný rozhovor, který obsahoval celkem 17 otázek. Pro účely získání respondentů byla použita technika "snow ball". Výzkumné šetření ukázalo, že respondenti se na vysoké škole setkávají s celou řadou zátěžových situací, které souvisí s jejich sluchovým postižením. Mezi největší zátěžové faktory patří u studentů ústní zkoušky, nedostatečné zápisky z přednášek, či problém s porozuměním na přednáškách. Nedoslýchaví studenti dávají v průběhu vysokoškolského studia přednost svým slyšícím spolužákům. Neslyšící studenti preferují společnost stejně sluchově postižených vrstevníků.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2016

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Ph.D. existence 2016. Česko-slovenská psychologická konference (nejen) pro doktorandy a o doktorandech

  • ISBN

    978-80-244-4963-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    8

  • Pages from-to

    228-235

  • Publisher name

    Univerzita Palackého v Olomouci

  • Place of publication

    Olomouc

  • Event location

    Olomouc

  • Event date

    Feb 8, 2016

  • Type of event by nationality

    WRD - Celosvětová akce

  • UT code for WoS article

    000389054900029