Influence of voice in music therapy intervention by selected clients
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F17%3A73582505" target="_blank" >RIV/61989592:15410/17:73582505 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://cmpsy.cz/files/pd/Psychologicke_dny_2016.pdf" target="_blank" >https://cmpsy.cz/files/pd/Psychologicke_dny_2016.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Vliv hlasu při muzikoterapeutické intervenci u vybraných klientů
Original language description
Předmětem příspěvku je nástin muzikoterapeutické praxe v kontextu hlasového působení. Cílovou skupinou jsou děti (0-7 let) se zvýšeným sociálním rizikem a děti s autismem. Autorka představí důležitost působení hlasu při muzikoterapii na jednotlivých kazuistických případech. Hlas, jako nejdůležitější hudební nástroj, je prostředkem podpory, poskytuje klientovi pocit bezpečí, dává najevo empatii a vstřícnost. Hlasové vibrace pak pomáhají k uvolnění fyzického a psychického napětí a společně s dechem prohlubují kontakt s klientem. Faktor dechu a hlasové vibrace také může u dětí se specificky vzdělávacími potřebami sloužit jako podpora preverbální komunikace, či jiného sdělení, které je pro klienta důležité. U dětí s autismem autorka v muzikoterapii často aplikuje sdílenou hlasovou pozornost, jejíž zákonitosti představí. Samotná melodie a průběh intonace v muzikoterapii může pomoci motivovat klienta k pozitivnímu pokroku, s ohledem na naplnění cíle (práce s motorikou, mapováním tělesného schématu, s pozorností a koncentrací, očním kontaktem, či kreativitou, hudebním/nehudebním vyjádřením, atd.). Cílem příspěvku je poukázat na metodickou strukturu hlasové intervence v muzikoterapii, s praktickými příklady obsaženými v jednotlivých kazuistikách.
Czech name
Vliv hlasu při muzikoterapeutické intervenci u vybraných klientů
Czech description
Předmětem příspěvku je nástin muzikoterapeutické praxe v kontextu hlasového působení. Cílovou skupinou jsou děti (0-7 let) se zvýšeným sociálním rizikem a děti s autismem. Autorka představí důležitost působení hlasu při muzikoterapii na jednotlivých kazuistických případech. Hlas, jako nejdůležitější hudební nástroj, je prostředkem podpory, poskytuje klientovi pocit bezpečí, dává najevo empatii a vstřícnost. Hlasové vibrace pak pomáhají k uvolnění fyzického a psychického napětí a společně s dechem prohlubují kontakt s klientem. Faktor dechu a hlasové vibrace také může u dětí se specificky vzdělávacími potřebami sloužit jako podpora preverbální komunikace, či jiného sdělení, které je pro klienta důležité. U dětí s autismem autorka v muzikoterapii často aplikuje sdílenou hlasovou pozornost, jejíž zákonitosti představí. Samotná melodie a průběh intonace v muzikoterapii může pomoci motivovat klienta k pozitivnímu pokroku, s ohledem na naplnění cíle (práce s motorikou, mapováním tělesného schématu, s pozorností a koncentrací, očním kontaktem, či kreativitou, hudebním/nehudebním vyjádřením, atd.). Cílem příspěvku je poukázat na metodickou strukturu hlasové intervence v muzikoterapii, s praktickými příklady obsaženými v jednotlivých kazuistikách.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);
Result continuities
Project
—
Continuities
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Others
Publication year
2017
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Psychologické dny 2016
ISBN
978-80-244-5164-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
339
Pages from-to
145-157
Publisher name
Univerzita Palackého v Olomouci
Place of publication
Univerzita Palackého v Olomouci
Event location
Univerzita Palackého v Olomouci, Olomouc
Event date
Sep 7, 2016
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—