All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

An Analysis of the Level of Achieved Curriculum by Students in the Context of the Standard for Elementary Education in the Educational Field of Health Education

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F17%3A73583373" target="_blank" >RIV/61989592:15410/17:73583373 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333163258" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333163258</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Analýza úrovně dosaženého kurikula žáky v kontextu standardu pro základní vzdělávání ve vzdělávacím oboru Výchova ke zdraví

  • Original language description

    Vzdělávací obor Výchova ke zdraví je v rámci projektového kurikula Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání zařazen do nižšího sekundárního vzdělávání s formulovanými 16 očekávanými výstupy, resp. cíli, kterých má být na konci povinného vzdělávání žáky dosaženo. Zmapování úrovně dosaženého/rezulátového kurikula žáky v jednotlivých očekávaných výstupech, s využitím didaktického kriteriálního testu konstruovaném ve shodě s dokumentem Standardy pro základní vzdělávání – Výchova ke zdraví, přesněji s ilustrativními úlohami v něm obsaženými, je cílem tohoto sdělení. Předpokládaná hranice splnění alespoň na úrovni 80 % odpovídající minimálnímu nastavení vzdělávacího standardu byla překročena pouze u dvou testových položek, resp. očekávaných výstupů, a to u VZ-9-1-6 (94,51 %) a VZ-9-1-12 (87,14 %) v rámci zcela správného splnění ilustrativní úlohy. Ilustrativní úlohy k těmto očekávaným výstupům pracovaly s afektivní složkou žákovy osobnosti, nebyly tedy zaměřeny na kognitivní dimenzi zvládnutí obsahu očekávaného výstupu. Nejnižší skóre úspěšnosti pak bylo zaznamenáno u očekávaného výstupu VZ-9-1-7 (0,22 %) a další tři položky didaktického testu, resp. hodnocení výsledků očekávaných výstupů, nepřekročily 10% hranici zcela správného splnění. Výsledky získané od 910 žáků 9. ročníků základních škol tedy poukazují na podprůměrnou až nízkou úroveň dosaženého kurikula žáky ve vzdělávacím oboru Výchova ke zdraví.

  • Czech name

    Analýza úrovně dosaženého kurikula žáky v kontextu standardu pro základní vzdělávání ve vzdělávacím oboru Výchova ke zdraví

  • Czech description

    Vzdělávací obor Výchova ke zdraví je v rámci projektového kurikula Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání zařazen do nižšího sekundárního vzdělávání s formulovanými 16 očekávanými výstupy, resp. cíli, kterých má být na konci povinného vzdělávání žáky dosaženo. Zmapování úrovně dosaženého/rezulátového kurikula žáky v jednotlivých očekávaných výstupech, s využitím didaktického kriteriálního testu konstruovaném ve shodě s dokumentem Standardy pro základní vzdělávání – Výchova ke zdraví, přesněji s ilustrativními úlohami v něm obsaženými, je cílem tohoto sdělení. Předpokládaná hranice splnění alespoň na úrovni 80 % odpovídající minimálnímu nastavení vzdělávacího standardu byla překročena pouze u dvou testových položek, resp. očekávaných výstupů, a to u VZ-9-1-6 (94,51 %) a VZ-9-1-12 (87,14 %) v rámci zcela správného splnění ilustrativní úlohy. Ilustrativní úlohy k těmto očekávaným výstupům pracovaly s afektivní složkou žákovy osobnosti, nebyly tedy zaměřeny na kognitivní dimenzi zvládnutí obsahu očekávaného výstupu. Nejnižší skóre úspěšnosti pak bylo zaznamenáno u očekávaného výstupu VZ-9-1-7 (0,22 %) a další tři položky didaktického testu, resp. hodnocení výsledků očekávaných výstupů, nepřekročily 10% hranici zcela správného splnění. Výsledky získané od 910 žáků 9. ročníků základních škol tedy poukazují na podprůměrnou až nízkou úroveň dosaženého kurikula žáky ve vzdělávacím oboru Výchova ke zdraví.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2017

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Acta Humanica

  • ISSN

    1336-5126

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    14

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    SK - SLOVAKIA

  • Number of pages

    13

  • Pages from-to

    74-86

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database