An Analysis of the Level of Achieved Curriculum by Students in the Context of the Standard for Elementary Education in the Educational Field of Health Education
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F17%3A73583373" target="_blank" >RIV/61989592:15410/17:73583373 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333163258" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333163258</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Analýza úrovně dosaženého kurikula žáky v kontextu standardu pro základní vzdělávání ve vzdělávacím oboru Výchova ke zdraví
Original language description
Vzdělávací obor Výchova ke zdraví je v rámci projektového kurikula Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání zařazen do nižšího sekundárního vzdělávání s formulovanými 16 očekávanými výstupy, resp. cíli, kterých má být na konci povinného vzdělávání žáky dosaženo. Zmapování úrovně dosaženého/rezulátového kurikula žáky v jednotlivých očekávaných výstupech, s využitím didaktického kriteriálního testu konstruovaném ve shodě s dokumentem Standardy pro základní vzdělávání – Výchova ke zdraví, přesněji s ilustrativními úlohami v něm obsaženými, je cílem tohoto sdělení. Předpokládaná hranice splnění alespoň na úrovni 80 % odpovídající minimálnímu nastavení vzdělávacího standardu byla překročena pouze u dvou testových položek, resp. očekávaných výstupů, a to u VZ-9-1-6 (94,51 %) a VZ-9-1-12 (87,14 %) v rámci zcela správného splnění ilustrativní úlohy. Ilustrativní úlohy k těmto očekávaným výstupům pracovaly s afektivní složkou žákovy osobnosti, nebyly tedy zaměřeny na kognitivní dimenzi zvládnutí obsahu očekávaného výstupu. Nejnižší skóre úspěšnosti pak bylo zaznamenáno u očekávaného výstupu VZ-9-1-7 (0,22 %) a další tři položky didaktického testu, resp. hodnocení výsledků očekávaných výstupů, nepřekročily 10% hranici zcela správného splnění. Výsledky získané od 910 žáků 9. ročníků základních škol tedy poukazují na podprůměrnou až nízkou úroveň dosaženého kurikula žáky ve vzdělávacím oboru Výchova ke zdraví.
Czech name
Analýza úrovně dosaženého kurikula žáky v kontextu standardu pro základní vzdělávání ve vzdělávacím oboru Výchova ke zdraví
Czech description
Vzdělávací obor Výchova ke zdraví je v rámci projektového kurikula Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání zařazen do nižšího sekundárního vzdělávání s formulovanými 16 očekávanými výstupy, resp. cíli, kterých má být na konci povinného vzdělávání žáky dosaženo. Zmapování úrovně dosaženého/rezulátového kurikula žáky v jednotlivých očekávaných výstupech, s využitím didaktického kriteriálního testu konstruovaném ve shodě s dokumentem Standardy pro základní vzdělávání – Výchova ke zdraví, přesněji s ilustrativními úlohami v něm obsaženými, je cílem tohoto sdělení. Předpokládaná hranice splnění alespoň na úrovni 80 % odpovídající minimálnímu nastavení vzdělávacího standardu byla překročena pouze u dvou testových položek, resp. očekávaných výstupů, a to u VZ-9-1-6 (94,51 %) a VZ-9-1-12 (87,14 %) v rámci zcela správného splnění ilustrativní úlohy. Ilustrativní úlohy k těmto očekávaným výstupům pracovaly s afektivní složkou žákovy osobnosti, nebyly tedy zaměřeny na kognitivní dimenzi zvládnutí obsahu očekávaného výstupu. Nejnižší skóre úspěšnosti pak bylo zaznamenáno u očekávaného výstupu VZ-9-1-7 (0,22 %) a další tři položky didaktického testu, resp. hodnocení výsledků očekávaných výstupů, nepřekročily 10% hranici zcela správného splnění. Výsledky získané od 910 žáků 9. ročníků základních škol tedy poukazují na podprůměrnou až nízkou úroveň dosaženého kurikula žáky ve vzdělávacím oboru Výchova ke zdraví.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2017
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Acta Humanica
ISSN
1336-5126
e-ISSN
—
Volume of the periodical
14
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
SK - SLOVAKIA
Number of pages
13
Pages from-to
74-86
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—