All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Support options ina area of movement and spatial orientation of persons with multiple disabilities

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F17%3A73584726" target="_blank" >RIV/61989592:15410/17:73584726 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Možnosti podpory samostatného pohybu a prostorové orientace u osob s kombinovaným postižením

  • Original language description

    Samostatný pohyb a prostorová orientace jsou jednou z oblastí, která je v nejvyšší možné míře zasaženy při ztrátě zraku. Výukou prostorové orientace se lektoři či samotné osoby s těžkým zrakovým postižením zabývají již od 50. let minulého století, v rámci České republiky až od 70. let minulého století a přesto či právě proto jsou metodiky a postupy relativně rozpracované. Je samozřejmé, že způsob výuky je nutno přizpůsobit individualitě jedince. A toto je cílem našeho příspěvku – zaměřit se na osoby, které sice mají zrakové postižení, ale při výuce a procvičování samostatného pohybu a prostorové orientace (PO SP) je u nich nutno brát v úvahu ještě jednu další proměnnou – další postižení. V rámci našeho příspěvku se chceme zaměřit na zmapování problematiky nácviku PO SP u osob s kombinovaným postižením, a to jak po teoretické stránce, tak především po stránce praktické – budou představeny případové studie nácviku PO SP u jedinců s kombinovaným postižením v různém věku.

  • Czech name

    Možnosti podpory samostatného pohybu a prostorové orientace u osob s kombinovaným postižením

  • Czech description

    Samostatný pohyb a prostorová orientace jsou jednou z oblastí, která je v nejvyšší možné míře zasaženy při ztrátě zraku. Výukou prostorové orientace se lektoři či samotné osoby s těžkým zrakovým postižením zabývají již od 50. let minulého století, v rámci České republiky až od 70. let minulého století a přesto či právě proto jsou metodiky a postupy relativně rozpracované. Je samozřejmé, že způsob výuky je nutno přizpůsobit individualitě jedince. A toto je cílem našeho příspěvku – zaměřit se na osoby, které sice mají zrakové postižení, ale při výuce a procvičování samostatného pohybu a prostorové orientace (PO SP) je u nich nutno brát v úvahu ještě jednu další proměnnou – další postižení. V rámci našeho příspěvku se chceme zaměřit na zmapování problematiky nácviku PO SP u osob s kombinovaným postižením, a to jak po teoretické stránce, tak především po stránce praktické – budou představeny případové studie nácviku PO SP u jedinců s kombinovaným postižením v různém věku.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2017

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    IV. olomoucké speciálněpedagogické dny

  • ISBN

    978-80-244-5256-2

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Number of pages

    12

  • Pages from-to

    147-158

  • Publisher name

    Univerzita Palackého v Olomouci

  • Place of publication

    Olomouc

  • Event location

    Olomouc

  • Event date

    Mar 15, 2016

  • Type of event by nationality

    WRD - Celosvětová akce

  • UT code for WoS article