Support options ina area of movement and spatial orientation of persons with multiple disabilities
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F17%3A73584726" target="_blank" >RIV/61989592:15410/17:73584726 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Možnosti podpory samostatného pohybu a prostorové orientace u osob s kombinovaným postižením
Original language description
Samostatný pohyb a prostorová orientace jsou jednou z oblastí, která je v nejvyšší možné míře zasaženy při ztrátě zraku. Výukou prostorové orientace se lektoři či samotné osoby s těžkým zrakovým postižením zabývají již od 50. let minulého století, v rámci České republiky až od 70. let minulého století a přesto či právě proto jsou metodiky a postupy relativně rozpracované. Je samozřejmé, že způsob výuky je nutno přizpůsobit individualitě jedince. A toto je cílem našeho příspěvku – zaměřit se na osoby, které sice mají zrakové postižení, ale při výuce a procvičování samostatného pohybu a prostorové orientace (PO SP) je u nich nutno brát v úvahu ještě jednu další proměnnou – další postižení. V rámci našeho příspěvku se chceme zaměřit na zmapování problematiky nácviku PO SP u osob s kombinovaným postižením, a to jak po teoretické stránce, tak především po stránce praktické – budou představeny případové studie nácviku PO SP u jedinců s kombinovaným postižením v různém věku.
Czech name
Možnosti podpory samostatného pohybu a prostorové orientace u osob s kombinovaným postižením
Czech description
Samostatný pohyb a prostorová orientace jsou jednou z oblastí, která je v nejvyšší možné míře zasaženy při ztrátě zraku. Výukou prostorové orientace se lektoři či samotné osoby s těžkým zrakovým postižením zabývají již od 50. let minulého století, v rámci České republiky až od 70. let minulého století a přesto či právě proto jsou metodiky a postupy relativně rozpracované. Je samozřejmé, že způsob výuky je nutno přizpůsobit individualitě jedince. A toto je cílem našeho příspěvku – zaměřit se na osoby, které sice mají zrakové postižení, ale při výuce a procvičování samostatného pohybu a prostorové orientace (PO SP) je u nich nutno brát v úvahu ještě jednu další proměnnou – další postižení. V rámci našeho příspěvku se chceme zaměřit na zmapování problematiky nácviku PO SP u osob s kombinovaným postižením, a to jak po teoretické stránce, tak především po stránce praktické – budou představeny případové studie nácviku PO SP u jedinců s kombinovaným postižením v různém věku.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2017
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
IV. olomoucké speciálněpedagogické dny
ISBN
978-80-244-5256-2
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Number of pages
12
Pages from-to
147-158
Publisher name
Univerzita Palackého v Olomouci
Place of publication
Olomouc
Event location
Olomouc
Event date
Mar 15, 2016
Type of event by nationality
WRD - Celosvětová akce
UT code for WoS article
—