Education Strategies of Nurses Aimed at Patients at Senior Age
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F17%3A73584932" target="_blank" >RIV/61989592:15410/17:73584932 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Edukační strategie sester zaměřené na pacienty v seniorském věku
Original language description
Příspěvek je zaměřen na edukaci a edukační proces u pacientů v seniorském věku v rámci ošetřovatelské péče. Cílem příspěvku je zjištění úrovně znalostí sester v edukaci pacientů seniorského věku a míry využití teoretických znalostí v klinické praxi. Dalším cílem je zjištění, jakým způsobem je sestrám při edukaci pacientů v seniorském věku zajištěna podpora při plánování, realizaci a hodnocení kvality edukačního procesu u pacientů v seniorském věku v klinické praxi. V tomto textu budou na základě teoretických východisek představeny dílčí výsledky kvantitativního výzkumu, který byl realizován během vědecko-výzkumné stáže na Slovensku. Výzkumný vzorek byl záměrný, tvořili ho sestry pracující na oddělení geriatrie, léčebnách dlouhodobé péče či oddělení interních. Jedním z cílů sdělení je poukázat na význam kvalitní přípravy sestry v edukaci seniorského pacienta s využitím jednak teoretických poznatků, ale také výsledků již výše zmíněného výzkumu. Dalším úmyslem tohoto příspěvku je taktéž upozornit na nutnost respektování specifik edukace seniorských pacientů.
Czech name
Edukační strategie sester zaměřené na pacienty v seniorském věku
Czech description
Příspěvek je zaměřen na edukaci a edukační proces u pacientů v seniorském věku v rámci ošetřovatelské péče. Cílem příspěvku je zjištění úrovně znalostí sester v edukaci pacientů seniorského věku a míry využití teoretických znalostí v klinické praxi. Dalším cílem je zjištění, jakým způsobem je sestrám při edukaci pacientů v seniorském věku zajištěna podpora při plánování, realizaci a hodnocení kvality edukačního procesu u pacientů v seniorském věku v klinické praxi. V tomto textu budou na základě teoretických východisek představeny dílčí výsledky kvantitativního výzkumu, který byl realizován během vědecko-výzkumné stáže na Slovensku. Výzkumný vzorek byl záměrný, tvořili ho sestry pracující na oddělení geriatrie, léčebnách dlouhodobé péče či oddělení interních. Jedním z cílů sdělení je poukázat na význam kvalitní přípravy sestry v edukaci seniorského pacienta s využitím jednak teoretických poznatků, ale také výsledků již výše zmíněného výzkumu. Dalším úmyslem tohoto příspěvku je taktéž upozornit na nutnost respektování specifik edukace seniorských pacientů.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2017
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Scientia et Eruditio
ISSN
2585-8556
e-ISSN
—
Volume of the periodical
1
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
SK - SLOVAKIA
Number of pages
15
Pages from-to
1-15
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—