Parents and Parentship in the Digital Age
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F18%3A73588769" target="_blank" >RIV/61989592:15410/18:73588769 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Rodič a rodičovství v digitální éře
Original language description
Výzkum Rodič a rodičovství v digitální éře I – Rizikové chování rodičů v online prostředí ve vztahu k dětem – se zaměřuje na cílovou skupinu, která v současnosti není dostatečně zmapovaná, a to na rodiče. Rodič má na dítě předškolního a školního věku zásadní vliv, ovlivňuje jeho názory, postoje, chování, působí také jako nástroj primární prevence, proto je nezbytné tuto cílovou skupinu podrobněji prozkoumat. Výzkum mapuje, zda a jakými způsoby rodiče regulují využívání technologií dětmi, jaké strategie regulace volí, zda mají přehled o tom, jaké aktivity děti v online prostředí provozují, zda dětem omezují přístup k různým druhům nežádoucího obsahu, jak rodiče hodnotí fenoném youtubering, jakým způsobem realizuje ve vztahu k dětem prevenci apod. Stejně tak nás zajímalo, jakým způsobem se v online světě chová rodič – jak nakládá se svými osobními údaji, ale také osobními údaji svých dětí, zda v online prostředí zažívá rizikové formy komunikace a zda se také útoků v online prostředí sám dopouští apod. Do výzkumu se zapojilo celkem 1093 rodičů z celé ČR.
Czech name
Rodič a rodičovství v digitální éře
Czech description
Výzkum Rodič a rodičovství v digitální éře I – Rizikové chování rodičů v online prostředí ve vztahu k dětem – se zaměřuje na cílovou skupinu, která v současnosti není dostatečně zmapovaná, a to na rodiče. Rodič má na dítě předškolního a školního věku zásadní vliv, ovlivňuje jeho názory, postoje, chování, působí také jako nástroj primární prevence, proto je nezbytné tuto cílovou skupinu podrobněji prozkoumat. Výzkum mapuje, zda a jakými způsoby rodiče regulují využívání technologií dětmi, jaké strategie regulace volí, zda mají přehled o tom, jaké aktivity děti v online prostředí provozují, zda dětem omezují přístup k různým druhům nežádoucího obsahu, jak rodiče hodnotí fenoném youtubering, jakým způsobem realizuje ve vztahu k dětem prevenci apod. Stejně tak nás zajímalo, jakým způsobem se v online světě chová rodič – jak nakládá se svými osobními údaji, ale také osobními údaji svých dětí, zda v online prostředí zažívá rizikové formy komunikace a zda se také útoků v online prostředí sám dopouští apod. Do výzkumu se zapojilo celkem 1093 rodičů z celé ČR.
Classification
Type
V<sub>souhrn</sub> - Summary research report
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Others
Publication year
2018
Confidentiality
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Data specific for result type
Number of pages
26
Place of publication
—
Publisher/client name
O2 Czech Republic
Version
—