External Conditions of Teaching Material Technology in Preparation of Technical Education Teachers and their Influence: Industry 4.0
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F18%3A73589234" target="_blank" >RIV/61989592:15410/18:73589234 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://tvv-journal.upol.cz/pdfs/tvv/2018/02/15.pdf" target="_blank" >https://tvv-journal.upol.cz/pdfs/tvv/2018/02/15.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/tvv.2018.025" target="_blank" >10.5507/tvv.2018.025</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Vnější podmínky výuky materiálových technologií v přípravě učitelů technických předmětů a jejich vliv: Průmysl 4.0
Original language description
Předmětem stati jsou soudobé vlivy současných trendů rozvoje digitalizace ve výrobě, službách i spotřebě, označovaných souhrnně jako Průmysl 4.0, na výuku „klasických, strojírenských technologií“. Tyto technologie, převážně strojírenské, jsou zaměřeny na zpracování materiálů především změnou tvaru a vlastností materiálů. Jsou těžištěm výuky předmětu nazývaného „materiály a technologie“, jež je tradiční součástí přípravy učitelů technických předmětů. Průmysl 4.0 vytváří závažné vnější podmínky této výuky, tato problematika je těžištěm obsahu stati. Dále se v těchto okolnostech dotkneme širších souvislostí výuky, jde zejména o informační funkci či poradenství při kariérovém rozhodování žáků, dále o míru uplatnění znalostí v praktických činnostech.
Czech name
Vnější podmínky výuky materiálových technologií v přípravě učitelů technických předmětů a jejich vliv: Průmysl 4.0
Czech description
Předmětem stati jsou soudobé vlivy současných trendů rozvoje digitalizace ve výrobě, službách i spotřebě, označovaných souhrnně jako Průmysl 4.0, na výuku „klasických, strojírenských technologií“. Tyto technologie, převážně strojírenské, jsou zaměřeny na zpracování materiálů především změnou tvaru a vlastností materiálů. Jsou těžištěm výuky předmětu nazývaného „materiály a technologie“, jež je tradiční součástí přípravy učitelů technických předmětů. Průmysl 4.0 vytváří závažné vnější podmínky této výuky, tato problematika je těžištěm obsahu stati. Dále se v těchto okolnostech dotkneme širších souvislostí výuky, jde zejména o informační funkci či poradenství při kariérovém rozhodování žáků, dále o míru uplatnění znalostí v praktických činnostech.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2018
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Trendy ve vzdělávání
ISSN
1805-8949
e-ISSN
—
Volume of the periodical
11 (2018)
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
8
Pages from-to
140-147
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—