Computer games and their place in the life of human
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F18%3A73590510" target="_blank" >RIV/61989592:15410/18:73590510 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/pdf.18.24454047" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5507/pdf.18.24454047</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/pdf.18.24454047" target="_blank" >10.5507/pdf.18.24454047</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Počítačové hry a jejich místo v životě člověka
Original language description
Hra patří od nepaměti k nejvýznamnějším a nejrozšířenějším způsobům, jimiž se člověk učí novým věcem. V současné době moderních technologií jsou hry významným činitelem lidské radosti, zábavy, odpočinku, relaxace a mnohých dalších příznivých vlivů, přičemž i v dnešní době hra zůstává i nadále klíčovým prostředkem pro učení. Jen podoba her se mění a postupně ustupují tradiční hry před novými herními trendy. Nacházíme se v éře her, které jsou zprostředkovávány pomocí různých digitálních technologií a zařízení, jež se stávají neodmyslitelnou součástí našich životů. V nejobecnějším pojetí zde hovoříme o počítačových hrách a jejich zprostředkování pomocí počítačů, herních konzolí či mobilních zařízení, jako jsou například chytré telefony nebo tablety. Kromě pozitivního působení počítačových her na člověka a jejich vzdělávacích možností se mohou objevovat i negativní vlivy. Potenciál působení počítačových her se odvíjí od mnoha různých aspektů. Publikace Počítačové hry a jejich místo v životě člověka mapuje aktuální stav poznání v oblasti počítačových her a shrnuje výsledky výzkumné studie realizované autorským kolektivem v průběhu let 2016 a 2018. Úvodní část je zaměřena na obecné informace a dosavadní výzkumy o počítačových hrách. V dalších částech práce autoři věnují pozornost negativnímu a pozitivnímu působení počítačových her na člověka – a to s využitím jak domácích, tak i zahraničních výzkumných studií. Mimo jiné upozorňují na problematiku závislosti na počítačových hrách a rizika agresivního chování v souvislosti s hraním počítačových her. Závěrečná část publikace se orientuje na výsledky výzkumu, jenž byl realizován autorským kolektivem v letech 2016 a 2018. Autoři objasňují mj. způsob a míru využívání počítačových her u žáků středních škol v České republice.
Czech name
Počítačové hry a jejich místo v životě člověka
Czech description
Hra patří od nepaměti k nejvýznamnějším a nejrozšířenějším způsobům, jimiž se člověk učí novým věcem. V současné době moderních technologií jsou hry významným činitelem lidské radosti, zábavy, odpočinku, relaxace a mnohých dalších příznivých vlivů, přičemž i v dnešní době hra zůstává i nadále klíčovým prostředkem pro učení. Jen podoba her se mění a postupně ustupují tradiční hry před novými herními trendy. Nacházíme se v éře her, které jsou zprostředkovávány pomocí různých digitálních technologií a zařízení, jež se stávají neodmyslitelnou součástí našich životů. V nejobecnějším pojetí zde hovoříme o počítačových hrách a jejich zprostředkování pomocí počítačů, herních konzolí či mobilních zařízení, jako jsou například chytré telefony nebo tablety. Kromě pozitivního působení počítačových her na člověka a jejich vzdělávacích možností se mohou objevovat i negativní vlivy. Potenciál působení počítačových her se odvíjí od mnoha různých aspektů. Publikace Počítačové hry a jejich místo v životě člověka mapuje aktuální stav poznání v oblasti počítačových her a shrnuje výsledky výzkumné studie realizované autorským kolektivem v průběhu let 2016 a 2018. Úvodní část je zaměřena na obecné informace a dosavadní výzkumy o počítačových hrách. V dalších částech práce autoři věnují pozornost negativnímu a pozitivnímu působení počítačových her na člověka – a to s využitím jak domácích, tak i zahraničních výzkumných studií. Mimo jiné upozorňují na problematiku závislosti na počítačových hrách a rizika agresivního chování v souvislosti s hraním počítačových her. Závěrečná část publikace se orientuje na výsledky výzkumu, jenž byl realizován autorským kolektivem v letech 2016 a 2018. Autoři objasňují mj. způsob a míru využívání počítačových her u žáků středních škol v České republice.
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2018
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-244-5404-7
Number of pages
315
Publisher name
Univerzita Palackého v Olomouci
Place of publication
Olomouc
UT code for WoS book
—