Special pedagogue as profession
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F18%3A73593523" target="_blank" >RIV/61989592:15410/18:73593523 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Speciální pedagog jako profese
Original language description
Problematika, kterou monografie představuje, je zaměřena do oblasti speciální pedagogiky. Cílovou skupinou byli speciální pedagogové pracující ve školách zaměřených na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a školách běžného typu. Předmětem zkoumání byla míra jejich pracovní angažovanosti a uvědomované efektivity práce. Pro výzkum bylo využito stávajících nástrojů: Utrechtské škály pracovní angažovanosti (UWES), Škály učitelova vnímání efektivity (TSES). Cílem studie bylo přinést poznatky o současném sebepojetí speciálních pedagogů, vyhledání kritických míst pro odbornou podporu a v neposlední řadě i informace k využití při přípravě budoucích speciálních pedagogů. Předmět zkoumání byl vymezen otázkami: 1. Jaký je charakter pracovní angažovaností a účinnosti u vzorku speciálních pedagogů? 2. Existuje vztah mezi účinností a pracovní angažovaností u speciálních pedagogů? 3. Má délka praxe vliv na pracovní angažovanost a účinnost u speciálních pedagogů? Analýzou dat získaných oběma dotazníky od 282 speciálních pedagogů, bylo možné formulovat závěr.
Czech name
Speciální pedagog jako profese
Czech description
Problematika, kterou monografie představuje, je zaměřena do oblasti speciální pedagogiky. Cílovou skupinou byli speciální pedagogové pracující ve školách zaměřených na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a školách běžného typu. Předmětem zkoumání byla míra jejich pracovní angažovanosti a uvědomované efektivity práce. Pro výzkum bylo využito stávajících nástrojů: Utrechtské škály pracovní angažovanosti (UWES), Škály učitelova vnímání efektivity (TSES). Cílem studie bylo přinést poznatky o současném sebepojetí speciálních pedagogů, vyhledání kritických míst pro odbornou podporu a v neposlední řadě i informace k využití při přípravě budoucích speciálních pedagogů. Předmět zkoumání byl vymezen otázkami: 1. Jaký je charakter pracovní angažovaností a účinnosti u vzorku speciálních pedagogů? 2. Existuje vztah mezi účinností a pracovní angažovaností u speciálních pedagogů? 3. Má délka praxe vliv na pracovní angažovanost a účinnost u speciálních pedagogů? Analýzou dat získaných oběma dotazníky od 282 speciálních pedagogů, bylo možné formulovat závěr.
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2018
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-244-5468-9
Number of pages
132
Publisher name
Univerzita Palackého v Olomouci
Place of publication
Olomouc
UT code for WoS book
—