All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Special pedagogue as profession

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F18%3A73593523" target="_blank" >RIV/61989592:15410/18:73593523 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Speciální pedagog jako profese

  • Original language description

    Problematika, kterou monografie představuje, je zaměřena do oblasti speciální pedagogiky. Cílovou skupinou byli speciální pedagogové pracující ve školách zaměřených na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a školách běžného typu. Předmětem zkoumání byla míra jejich pracovní angažovanosti a uvědomované efektivity práce. Pro výzkum bylo využito stávajících nástrojů: Utrechtské škály pracovní angažovanosti (UWES), Škály učitelova vnímání efektivity (TSES). Cílem studie bylo přinést poznatky o současném sebepojetí speciálních pedagogů, vyhledání kritických míst pro odbornou podporu a v neposlední řadě i informace k využití při přípravě budoucích speciálních pedagogů. Předmět zkoumání byl vymezen otázkami: 1. Jaký je charakter pracovní angažovaností a účinnosti u vzorku speciálních pedagogů? 2. Existuje vztah mezi účinností a pracovní angažovaností u speciálních pedagogů? 3. Má délka praxe vliv na pracovní angažovanost a účinnost u speciálních pedagogů? Analýzou dat získaných oběma dotazníky od 282 speciálních pedagogů, bylo možné formulovat závěr.

  • Czech name

    Speciální pedagog jako profese

  • Czech description

    Problematika, kterou monografie představuje, je zaměřena do oblasti speciální pedagogiky. Cílovou skupinou byli speciální pedagogové pracující ve školách zaměřených na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a školách běžného typu. Předmětem zkoumání byla míra jejich pracovní angažovanosti a uvědomované efektivity práce. Pro výzkum bylo využito stávajících nástrojů: Utrechtské škály pracovní angažovanosti (UWES), Škály učitelova vnímání efektivity (TSES). Cílem studie bylo přinést poznatky o současném sebepojetí speciálních pedagogů, vyhledání kritických míst pro odbornou podporu a v neposlední řadě i informace k využití při přípravě budoucích speciálních pedagogů. Předmět zkoumání byl vymezen otázkami: 1. Jaký je charakter pracovní angažovaností a účinnosti u vzorku speciálních pedagogů? 2. Existuje vztah mezi účinností a pracovní angažovaností u speciálních pedagogů? 3. Má délka praxe vliv na pracovní angažovanost a účinnost u speciálních pedagogů? Analýzou dat získaných oběma dotazníky od 282 speciálních pedagogů, bylo možné formulovat závěr.

Classification

  • Type

    B - Specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2018

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

    978-80-244-5468-9

  • Number of pages

    132

  • Publisher name

    Univerzita Palackého v Olomouci

  • Place of publication

    Olomouc

  • UT code for WoS book