Cognitive and Informative Level of Knowledge about Puberty among Primary School Pupils in Spain in the kontext of the Czech Republic and in China
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F18%3A73593650" target="_blank" >RIV/61989592:15410/18:73593650 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Kognitivní a informativní úroveň znalostí o pubertě u žáků primární školy ve Španělsku ve srovnání v České republice a Číně
Original language description
Znalosti představují souhrn nabytých poznatků získaných v procesu učení a vyjadřují informovanost žáků. Kognitivní a informativní úroveň znalostí o pubertě reprezentuje rovinu poučení a vyjadřuje množství a kvalitu informací čili znalostí. V pubertě se završuje dosažení reprodukční schopnosti. Pubertu lze označit za zásadní hormonální proces fyzických změn v souvislosti s výrazně se měnící psychikou, a to s uvědoměním si vlastní osobnosti. Puberta je významným prvkem sexuální výchovy v evropské i celosvětové dimenzi. Děti potřebují být včas adekvátně připraveny na pubertu, na všechny změny, vztahy a souvislosti. Včasná připravenost na pubertu znamená, že děti mají získat potřebné znalosti o ní už před jejím nástupem, a to v období prepuberty, kdy jsou žáky primární školy. Prezentovaná výzkumná studie identifikuje popisuje úroveň znalostí o pubertě mezi žáky primární školy. Uvádíme dílčí výstupy prezentované na mezinárodních konferencích - tyto výstupy zde rozšiřujeme v kontextu komparace situace v ČR, Číně a Španělsku.
Czech name
Kognitivní a informativní úroveň znalostí o pubertě u žáků primární školy ve Španělsku ve srovnání v České republice a Číně
Czech description
Znalosti představují souhrn nabytých poznatků získaných v procesu učení a vyjadřují informovanost žáků. Kognitivní a informativní úroveň znalostí o pubertě reprezentuje rovinu poučení a vyjadřuje množství a kvalitu informací čili znalostí. V pubertě se završuje dosažení reprodukční schopnosti. Pubertu lze označit za zásadní hormonální proces fyzických změn v souvislosti s výrazně se měnící psychikou, a to s uvědoměním si vlastní osobnosti. Puberta je významným prvkem sexuální výchovy v evropské i celosvětové dimenzi. Děti potřebují být včas adekvátně připraveny na pubertu, na všechny změny, vztahy a souvislosti. Včasná připravenost na pubertu znamená, že děti mají získat potřebné znalosti o ní už před jejím nástupem, a to v období prepuberty, kdy jsou žáky primární školy. Prezentovaná výzkumná studie identifikuje popisuje úroveň znalostí o pubertě mezi žáky primární školy. Uvádíme dílčí výstupy prezentované na mezinárodních konferencích - tyto výstupy zde rozšiřujeme v kontextu komparace situace v ČR, Číně a Španělsku.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2018
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Civilia. Special Review for Didactics of Social Sciences
ISSN
1805-3963
e-ISSN
—
Volume of the periodical
9
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
31
Pages from-to
43-73
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—