All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Selected Results of Questionnaire Survey Focused on Czech Language Teachers and Their Opinions on Gender Issues Reflection in Literary Lessons

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F18%3A73594386" target="_blank" >RIV/61989592:15410/18:73594386 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://jlk.upol.cz/index.php/cislo-2-2018" target="_blank" >http://jlk.upol.cz/index.php/cislo-2-2018</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Vybrané výsledky dotazníkového šetření zaměřeného na učitele českého jazyka a jejich názory na reflexi genderové problematiky v hodinách literární výchovy

  • Original language description

    Předkládaný příspěvek si klade za cíl prezentovat vybrané výsledky výzkumu genderové problematiky v literatuře pro děti a mládež a její reflexe v pedagogické praxi. Dotazníkové šetření vychází z předpokladu, že literární výchova může skrze vhodně zvolené texty konfrontovat dospívající dítě s genderovými stereotypy a vést ho ke kritickému hodnocení dalších souvisejících genderově orientovaných témat. Výzkum se zaměřuje na učitele českého jazyka na 2. stupni ZŠ.

  • Czech name

    Vybrané výsledky dotazníkového šetření zaměřeného na učitele českého jazyka a jejich názory na reflexi genderové problematiky v hodinách literární výchovy

  • Czech description

    Předkládaný příspěvek si klade za cíl prezentovat vybrané výsledky výzkumu genderové problematiky v literatuře pro děti a mládež a její reflexe v pedagogické praxi. Dotazníkové šetření vychází z předpokladu, že literární výchova může skrze vhodně zvolené texty konfrontovat dospívající dítě s genderovými stereotypy a vést ho ke kritickému hodnocení dalších souvisejících genderově orientovaných témat. Výzkum se zaměřuje na učitele českého jazyka na 2. stupni ZŠ.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2018

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Jazyk - literatura - komunikace

  • ISSN

    1805-689X

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    2018

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    8

  • Pages from-to

    125-132

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database