All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The link between anxiety and academic achievement among university students of the teacher training programmes

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F19%3A73597732" target="_blank" >RIV/61989592:15410/19:73597732 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://lifelonglearning.mendelu.cz/wcd/w-rek-lifelong/ll1903/lll1903_studie1.pdf" target="_blank" >http://lifelonglearning.mendelu.cz/wcd/w-rek-lifelong/ll1903/lll1903_studie1.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.11118/lifele20190903007" target="_blank" >10.11118/lifele20190903007</a>

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Souvislosti mezi úzkostností a akademickou úspěšností u vysokoškolských studentů učitelských oborů

  • Original language description

    Téma akademické úspěšnosti je předmětem studia v mnoha různých kontextech a stále více se stává součástí četných odborných diskusí. Dosud byla popsána řada faktorů, které ji ovlivňují, přičemž jedním z nich je úzkost, ať již v podobě aktuálně prožívaného stavu, nebo osobnostního ladění. Ačkoliv se ukazuje, že úzkost negativně souvisí s akademickou úspěšností, tato problematika není v prostředí českých vysokých škol a univerzit zatím dostatečně prozkoumána. Cílem studie bylo analyzovat souvislost úzkostnosti s jednotlivými aspekty akademické úspěšnosti a ověřit možnou praktickou využitelnost těchto poznatků v rámci koncepce podpory akademické úspěšnosti u vysokoškolských studentů učitelských oborů. Sběr dat byl realizován prostřednictvím dvou nástrojů: dotazníkové metody vlastní konstrukce zjišťující akademickou úspěšnost a State-Trait Anxiety Inventory, Trait version (STAI-T; Spielberger, 1983). Výzkumný soubor byl tvořen 411 vysokoškolskými studenty učitelských oborů (průměrný věk 24,68; SD = 6,26, rozsah 19–54), z toho 76 muži a 335 ženami. Při zpracování dat byly použity následující statistické postupy: Pearsonova korelační analýza a regresní analýza. Výsledky ukázaly, že vyšší míra úzkostnosti se pojí s horšími dosaženými výsledky v kategorii nejhorší známka v posledním zimním semestru a v průběhu celého studia a dále pak, že nižší míra úzkostnosti souvisí s lepší schopností zorganizovat si čas na studium, s větším zapojením do dalších aktivit souvisejících se studiem, s lepší schopností zapadnout do třídního kolektivu, s adaptováním se na studijní život a také s lepší schopností zvládat celkové nároky studia.

  • Czech name

    Souvislosti mezi úzkostností a akademickou úspěšností u vysokoškolských studentů učitelských oborů

  • Czech description

    Téma akademické úspěšnosti je předmětem studia v mnoha různých kontextech a stále více se stává součástí četných odborných diskusí. Dosud byla popsána řada faktorů, které ji ovlivňují, přičemž jedním z nich je úzkost, ať již v podobě aktuálně prožívaného stavu, nebo osobnostního ladění. Ačkoliv se ukazuje, že úzkost negativně souvisí s akademickou úspěšností, tato problematika není v prostředí českých vysokých škol a univerzit zatím dostatečně prozkoumána. Cílem studie bylo analyzovat souvislost úzkostnosti s jednotlivými aspekty akademické úspěšnosti a ověřit možnou praktickou využitelnost těchto poznatků v rámci koncepce podpory akademické úspěšnosti u vysokoškolských studentů učitelských oborů. Sběr dat byl realizován prostřednictvím dvou nástrojů: dotazníkové metody vlastní konstrukce zjišťující akademickou úspěšnost a State-Trait Anxiety Inventory, Trait version (STAI-T; Spielberger, 1983). Výzkumný soubor byl tvořen 411 vysokoškolskými studenty učitelských oborů (průměrný věk 24,68; SD = 6,26, rozsah 19–54), z toho 76 muži a 335 ženami. Při zpracování dat byly použity následující statistické postupy: Pearsonova korelační analýza a regresní analýza. Výsledky ukázaly, že vyšší míra úzkostnosti se pojí s horšími dosaženými výsledky v kategorii nejhorší známka v posledním zimním semestru a v průběhu celého studia a dále pak, že nižší míra úzkostnosti souvisí s lepší schopností zorganizovat si čas na studium, s větším zapojením do dalších aktivit souvisejících se studiem, s lepší schopností zapadnout do třídního kolektivu, s adaptováním se na studijní život a také s lepší schopností zvládat celkové nároky studia.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2019

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Lifelong Learning - celoživotní vzdělávání

  • ISSN

    1804-526X

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    9

  • Issue of the periodical within the volume

    3

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    16

  • Pages from-to

    7-22

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database