Drawing as a Concept, Process, and Expression
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F19%3A73597791" target="_blank" >RIV/61989592:15410/19:73597791 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Kresba jako koncept, proces, výraz
Original language description
Kapitola prezentuje téma stejnojmenného výzkumu studentské grantové soutěže IGA, zaměřeného na mapování tendencí a témat v současné kresbě jak v tuzemském, tak mezinárodním kontextu. Zohledňuje také prezentaci na výstavách a zastoupení v galeriích. V neposlední řadě se zamýšlí nad inspiračními zdroji pro výtvarnou výchovu. Pojetí toho, co je kresba se mění, stírají se hranice mezi jednotlivými médii. Spíše než o jednotně definovanou entitu se jedná o fluidní a vyvíjející se médium. Stále častěji je kresba vnímána jako proces, koncept, idea než samotný výsledný produkt. V pedagogické praxi je ovšem kresba často chápana poněkud jednostranně a zastarale, přičemž povědomí o soudobých tendencích a aktuálnost témat přispívá ke zkvalitnění výuky a k přiblížení se žákům a studentům.
Czech name
Kresba jako koncept, proces, výraz
Czech description
Kapitola prezentuje téma stejnojmenného výzkumu studentské grantové soutěže IGA, zaměřeného na mapování tendencí a témat v současné kresbě jak v tuzemském, tak mezinárodním kontextu. Zohledňuje také prezentaci na výstavách a zastoupení v galeriích. V neposlední řadě se zamýšlí nad inspiračními zdroji pro výtvarnou výchovu. Pojetí toho, co je kresba se mění, stírají se hranice mezi jednotlivými médii. Spíše než o jednotně definovanou entitu se jedná o fluidní a vyvíjející se médium. Stále častěji je kresba vnímána jako proces, koncept, idea než samotný výsledný produkt. V pedagogické praxi je ovšem kresba často chápana poněkud jednostranně a zastarale, přičemž povědomí o soudobých tendencích a aktuálnost témat přispívá ke zkvalitnění výuky a k přiblížení se žákům a studentům.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2019
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Kvalita ve výtvarné výchově
ISBN
978-80-904268-7-0
Number of pages of the result
8
Pages from-to
284-291
Number of pages of the book
314
Publisher name
Česká sekce InSEA
Place of publication
Olomouc
UT code for WoS chapter
—