All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Pre-School Education in the Content of the Start to Compulsory School Attendance

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F19%3A73600673" target="_blank" >RIV/61989592:15410/19:73600673 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://pages.pedf.cuni.cz/sc1/files/2020/01/Sborn%c3%adk-z-konference-OPVVV-SC1_Ulicna.pdf" target="_blank" >https://pages.pedf.cuni.cz/sc1/files/2020/01/Sborn%c3%adk-z-konference-OPVVV-SC1_Ulicna.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Předškolní vzdělávání v kontextu zahájení povinné školní docházky

  • Original language description

    Školním rokem 2017/2018 vstupuje v platnost povinná předškolní docházka pro děti rok před vstupem do základního vzdělávání. Tato zásadní změna reaguje na potřebu vyrovnávat vzdělávací možnosti pro všechny děti a současně s cílem snížení počtu odkladů povinné školní docházky. Do popředí se tak výrazně dostává oblast přípravy dětí na roli školáka. Uvedená skutečnost vede pedagogy mateřských škol, ale i vzdělavatele budoucích předškolních pedagogů k zamýšlení se nad současnou vzdělávací koncepcí, nad organizací vzdělávacích aktivit apod., a to vše s ohledem na potřeby dítěte předškolního věku. Cílem studie je rekapitulace zásadních změn v pojetí přípravy na vstup do povinného vzdělávání, a to z hlediska legislativy, vývoje koncepcí v podmínkách české mateřské školy, ale i z hlediska terminologického vymezení pojmů školní zralost a školní připravenost. V kontextu teoretických východisek a poznání z předchozích období se v příspěvku zamýšlíme nad samotným směřováním české mateřské školy s akcentem na přechod dětí z předškolního do primárního vzdělávání. Uvedené oblasti analyzujeme také z pohledu současné přípravy revize kurikula, kde naznačujeme možné přístupy řešení.

  • Czech name

    Předškolní vzdělávání v kontextu zahájení povinné školní docházky

  • Czech description

    Školním rokem 2017/2018 vstupuje v platnost povinná předškolní docházka pro děti rok před vstupem do základního vzdělávání. Tato zásadní změna reaguje na potřebu vyrovnávat vzdělávací možnosti pro všechny děti a současně s cílem snížení počtu odkladů povinné školní docházky. Do popředí se tak výrazně dostává oblast přípravy dětí na roli školáka. Uvedená skutečnost vede pedagogy mateřských škol, ale i vzdělavatele budoucích předškolních pedagogů k zamýšlení se nad současnou vzdělávací koncepcí, nad organizací vzdělávacích aktivit apod., a to vše s ohledem na potřeby dítěte předškolního věku. Cílem studie je rekapitulace zásadních změn v pojetí přípravy na vstup do povinného vzdělávání, a to z hlediska legislativy, vývoje koncepcí v podmínkách české mateřské školy, ale i z hlediska terminologického vymezení pojmů školní zralost a školní připravenost. V kontextu teoretických východisek a poznání z předchozích období se v příspěvku zamýšlíme nad samotným směřováním české mateřské školy s akcentem na přechod dětí z předškolního do primárního vzdělávání. Uvedené oblasti analyzujeme také z pohledu současné přípravy revize kurikula, kde naznačujeme možné přístupy řešení.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    O - Projekt operacniho programu

Others

  • Publication year

    2019

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Rozvoj pregramotností v předškolním vzdělávání

  • ISBN

    978-80-7603-125-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    10

  • Pages from-to

    6-15

  • Publisher name

    Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta

  • Place of publication

    Praha

  • Event location

    Praha

  • Event date

    Sep 19, 2019

  • Type of event by nationality

    CST - Celostátní akce

  • UT code for WoS article