All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Methodology of Expressive Approaches in Pupils with Special Educational Needs in Terms of Inclusive Education

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F20%3A73600713" target="_blank" >RIV/61989592:15410/20:73600713 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333180599" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333180599</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5507/pdf.20.24456690" target="_blank" >10.5507/pdf.20.24456690</a>

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Metodika expresivních přístupů u žáků se specifickými vzdělávacími potřebami v inkluzivním vzdělávání

  • Original language description

    Publikace Metodika expresivních přístupů u žáků se specifickými vzdělávacími potřebami v inkluzivním vzdělávání se zabývá možnostmi využití specifických edukačních postupů využívajících tzv. uměleckou expresi. Tyto postupy jsou přitom popisovány v kontextu uplatnitelnosti u dětí a žáků s výraznými obtížemi v adaptaci na školní prostředí (zejména z důvodu přítomnosti zdravotního postižení). Nejvíce pozornosti je věnováno žákům s mentálním postižením, poruchami autistického spektra, ale také sluchovým a zrakovým postižením či narušenou komunikační schopností. Přesahem je rovněž částečné zaměření na budování školního klimatu, vstřícné atmosféry a dobrých vztahů mezi žáky intaktními a znevýhodněnými. Vlastní obsah je sestaven z několika relativně samostatných, avšak vzájemně kompatibilních textových celků, které mají tendenci zasadit danou problematiku do rámce inkluzivního předškolního a základního vzdělávání. Všechny tyto celky jsou propojeny společným fenoménem, kterým je umělecká exprese v kontextu edukace, prevence, terapie. Liší se hlavně v typech a formách uměleckých prostředků – od divadelních, hudebních, výtvarných, tanečních až po poetické a literární. Tyto jsou popisovány jak z teoretického hlediska, tak také doplňovány praktickými metodickými návody, postřehy, zkušenostmi. Publikace je určena jako základní studijní literatura pro studenty pedagogiky, speciální pedagogiky, psychologie a dalších příbuzných oborů, využít ji může rovněž široký okruh odborníků z praxe – zejména pedagogů a speciálních pedagogů škol mateřských a základních včetně pracovníků školských poradenských zařízení.

  • Czech name

    Metodika expresivních přístupů u žáků se specifickými vzdělávacími potřebami v inkluzivním vzdělávání

  • Czech description

    Publikace Metodika expresivních přístupů u žáků se specifickými vzdělávacími potřebami v inkluzivním vzdělávání se zabývá možnostmi využití specifických edukačních postupů využívajících tzv. uměleckou expresi. Tyto postupy jsou přitom popisovány v kontextu uplatnitelnosti u dětí a žáků s výraznými obtížemi v adaptaci na školní prostředí (zejména z důvodu přítomnosti zdravotního postižení). Nejvíce pozornosti je věnováno žákům s mentálním postižením, poruchami autistického spektra, ale také sluchovým a zrakovým postižením či narušenou komunikační schopností. Přesahem je rovněž částečné zaměření na budování školního klimatu, vstřícné atmosféry a dobrých vztahů mezi žáky intaktními a znevýhodněnými. Vlastní obsah je sestaven z několika relativně samostatných, avšak vzájemně kompatibilních textových celků, které mají tendenci zasadit danou problematiku do rámce inkluzivního předškolního a základního vzdělávání. Všechny tyto celky jsou propojeny společným fenoménem, kterým je umělecká exprese v kontextu edukace, prevence, terapie. Liší se hlavně v typech a formách uměleckých prostředků – od divadelních, hudebních, výtvarných, tanečních až po poetické a literární. Tyto jsou popisovány jak z teoretického hlediska, tak také doplňovány praktickými metodickými návody, postřehy, zkušenostmi. Publikace je určena jako základní studijní literatura pro studenty pedagogiky, speciální pedagogiky, psychologie a dalších příbuzných oborů, využít ji může rovněž široký okruh odborníků z praxe – zejména pedagogů a speciálních pedagogů škol mateřských a základních včetně pracovníků školských poradenských zařízení.

Classification

  • Type

    B - Specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    O - Projekt operacniho programu

Others

  • Publication year

    2020

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

    978-80-244-5749-9

  • Number of pages

    272

  • Publisher name

    Univerzita Palackého v Olomouci

  • Place of publication

    Olomouc

  • UT code for WoS book