Methodology of Expressive Approaches in Pupils with Special Educational Needs in Terms of Inclusive Education
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F20%3A73600713" target="_blank" >RIV/61989592:15410/20:73600713 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333180599" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333180599</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/pdf.20.24456690" target="_blank" >10.5507/pdf.20.24456690</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Metodika expresivních přístupů u žáků se specifickými vzdělávacími potřebami v inkluzivním vzdělávání
Original language description
Publikace Metodika expresivních přístupů u žáků se specifickými vzdělávacími potřebami v inkluzivním vzdělávání se zabývá možnostmi využití specifických edukačních postupů využívajících tzv. uměleckou expresi. Tyto postupy jsou přitom popisovány v kontextu uplatnitelnosti u dětí a žáků s výraznými obtížemi v adaptaci na školní prostředí (zejména z důvodu přítomnosti zdravotního postižení). Nejvíce pozornosti je věnováno žákům s mentálním postižením, poruchami autistického spektra, ale také sluchovým a zrakovým postižením či narušenou komunikační schopností. Přesahem je rovněž částečné zaměření na budování školního klimatu, vstřícné atmosféry a dobrých vztahů mezi žáky intaktními a znevýhodněnými. Vlastní obsah je sestaven z několika relativně samostatných, avšak vzájemně kompatibilních textových celků, které mají tendenci zasadit danou problematiku do rámce inkluzivního předškolního a základního vzdělávání. Všechny tyto celky jsou propojeny společným fenoménem, kterým je umělecká exprese v kontextu edukace, prevence, terapie. Liší se hlavně v typech a formách uměleckých prostředků – od divadelních, hudebních, výtvarných, tanečních až po poetické a literární. Tyto jsou popisovány jak z teoretického hlediska, tak také doplňovány praktickými metodickými návody, postřehy, zkušenostmi. Publikace je určena jako základní studijní literatura pro studenty pedagogiky, speciální pedagogiky, psychologie a dalších příbuzných oborů, využít ji může rovněž široký okruh odborníků z praxe – zejména pedagogů a speciálních pedagogů škol mateřských a základních včetně pracovníků školských poradenských zařízení.
Czech name
Metodika expresivních přístupů u žáků se specifickými vzdělávacími potřebami v inkluzivním vzdělávání
Czech description
Publikace Metodika expresivních přístupů u žáků se specifickými vzdělávacími potřebami v inkluzivním vzdělávání se zabývá možnostmi využití specifických edukačních postupů využívajících tzv. uměleckou expresi. Tyto postupy jsou přitom popisovány v kontextu uplatnitelnosti u dětí a žáků s výraznými obtížemi v adaptaci na školní prostředí (zejména z důvodu přítomnosti zdravotního postižení). Nejvíce pozornosti je věnováno žákům s mentálním postižením, poruchami autistického spektra, ale také sluchovým a zrakovým postižením či narušenou komunikační schopností. Přesahem je rovněž částečné zaměření na budování školního klimatu, vstřícné atmosféry a dobrých vztahů mezi žáky intaktními a znevýhodněnými. Vlastní obsah je sestaven z několika relativně samostatných, avšak vzájemně kompatibilních textových celků, které mají tendenci zasadit danou problematiku do rámce inkluzivního předškolního a základního vzdělávání. Všechny tyto celky jsou propojeny společným fenoménem, kterým je umělecká exprese v kontextu edukace, prevence, terapie. Liší se hlavně v typech a formách uměleckých prostředků – od divadelních, hudebních, výtvarných, tanečních až po poetické a literární. Tyto jsou popisovány jak z teoretického hlediska, tak také doplňovány praktickými metodickými návody, postřehy, zkušenostmi. Publikace je určena jako základní studijní literatura pro studenty pedagogiky, speciální pedagogiky, psychologie a dalších příbuzných oborů, využít ji může rovněž široký okruh odborníků z praxe – zejména pedagogů a speciálních pedagogů škol mateřských a základních včetně pracovníků školských poradenských zařízení.
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Result continuities
Project
—
Continuities
O - Projekt operacniho programu
Others
Publication year
2020
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-244-5749-9
Number of pages
272
Publisher name
Univerzita Palackého v Olomouci
Place of publication
Olomouc
UT code for WoS book
—