Useful e-resources for teaching mathematics from the students´ view
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F20%3A73605479" target="_blank" >RIV/61989592:15410/20:73605479 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://tvv-journal.upol.cz/artkey/tvv-202002-0007_uzitecne_e-zdroje_pro_vyuku_matematiky_ocima_studentu_ucitelstvi.php" target="_blank" >https://tvv-journal.upol.cz/artkey/tvv-202002-0007_uzitecne_e-zdroje_pro_vyuku_matematiky_ocima_studentu_ucitelstvi.php</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/tvv.2020.018" target="_blank" >10.5507/tvv.2020.018</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Užitečné e-zdroje pro výuku matematiky očima studentů učitelství
Original language description
Současná situace vzhledem k pandemii Covid-19 ukázala, že je třeba, aby se studenti učitelství orientovali v současných dostupných elektronických zdrojích, které jim usnadní vlastní studium a současně mají požadovaný didaktický potenciál pro využití ve výuce matematiky na 1. stupni ZŠ. Také v souvislosti s požadavkem na zvyšování digitální gramotnosti žáků v rámci revizí kurikulární dokumentů je žádoucí, aby byl u studentů budován pozitivní vztah k digitálním technologiím. Článek tedy teoreticky vychází z principů otevřeného vzdělávání (Open Education - OE) podporující volné šíření vědomostí, informací a vědeckých poznatků, které díky internetu rychle, bezplatně a bez hranic mohou využívat učitelé při své výuce. V článku jsou reflektovány vzdělávací objekty pro výuku matematiky očima budoucích učitelů, které zahrnují digitální obsah, přičemž forma obsahu může být textová, multimediální, dále může obsahovat programové nástroje anebo samotné výukové aplikace.
Czech name
Užitečné e-zdroje pro výuku matematiky očima studentů učitelství
Czech description
Současná situace vzhledem k pandemii Covid-19 ukázala, že je třeba, aby se studenti učitelství orientovali v současných dostupných elektronických zdrojích, které jim usnadní vlastní studium a současně mají požadovaný didaktický potenciál pro využití ve výuce matematiky na 1. stupni ZŠ. Také v souvislosti s požadavkem na zvyšování digitální gramotnosti žáků v rámci revizí kurikulární dokumentů je žádoucí, aby byl u studentů budován pozitivní vztah k digitálním technologiím. Článek tedy teoreticky vychází z principů otevřeného vzdělávání (Open Education - OE) podporující volné šíření vědomostí, informací a vědeckých poznatků, které díky internetu rychle, bezplatně a bez hranic mohou využívat učitelé při své výuce. V článku jsou reflektovány vzdělávací objekty pro výuku matematiky očima budoucích učitelů, které zahrnují digitální obsah, přičemž forma obsahu může být textová, multimediální, dále může obsahovat programové nástroje anebo samotné výukové aplikace.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2020
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Trendy ve vzdělávání
ISSN
1805-8949
e-ISSN
—
Volume of the periodical
13
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
7
Pages from-to
55-61
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—