All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Addiction to Internet, Computer Games and Online Communication of Students of Teacher Studies Programs

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F20%3A73606278" target="_blank" >RIV/61989592:15410/20:73606278 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333186164" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333186164</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Závislost na internetu, počítačových hrách a on-line komunikaci u studentů učitelských studijních programů

  • Original language description

    Příspěvek popisuje výsledky výzkumu, který zjišťoval míru závislosti na internetu, PC hrách a online komunikaci u studentů učitelství. Jako první výzkumná metoda pro posouzení závislosti na internetu byl použit přeložený, v zahraničí standardizovaný, dotazník CIAS. Jako druhá metoda k identifikaci závislostního chování studentů, ve vztahu ke hraní počítačových her, byl použit vlastní dotazník. Výzkumný vzorek činilo 226 studentů učitelských studijních programů různého zaměření. Bylo zjištěno, že závislost na internetu se objevuje u cca 3,1 % všech studentů. Vyšší závislost na internetu se objevuje u mužů (skóre 44) než u žen (40) a mladších studentů do 30 let (42) než u starších studentů (37) nad 30 let. Rozdíl je v obou případech statisticky významný (p = 0,05; p = 0,003). Závislost na počítačových hrách je vyšší u mužů než u žen (p &lt; 0,001) a nezávisí na věku studentů (p = 0,64). Studenti technického a informatického zaměření přitom nevykazují vyšší závislost na internetu oproti studentům jiného zaměření (p = 0,21), avšak jsou více závislí na hraní počítačových her (p &lt; 0,001) než studenti jiných zaměření. V délce on-line aktivit v závislosti na pohlaví byl zjištěn významný rozdíl jen v délce denní komunikace pomocí mobilu (volání, SMS, chat), kdy ženy touto aktivitou tráví 126 minut denně oproti 70 minutám u mužů. V délce on-line aktivit v závislosti na věku byl zjištěn významný rozdíl v délce aktivit na sociálních sítích, v délce komunikace pomocí mobilu (volání, SMS, chat) a délkou využívání internetu mimo školní potřeby, kdy mladší studenti do 30 let tráví těmito aktivitami statisticky významně více času než studenti starší 30 let.

  • Czech name

    Závislost na internetu, počítačových hrách a on-line komunikaci u studentů učitelských studijních programů

  • Czech description

    Příspěvek popisuje výsledky výzkumu, který zjišťoval míru závislosti na internetu, PC hrách a online komunikaci u studentů učitelství. Jako první výzkumná metoda pro posouzení závislosti na internetu byl použit přeložený, v zahraničí standardizovaný, dotazník CIAS. Jako druhá metoda k identifikaci závislostního chování studentů, ve vztahu ke hraní počítačových her, byl použit vlastní dotazník. Výzkumný vzorek činilo 226 studentů učitelských studijních programů různého zaměření. Bylo zjištěno, že závislost na internetu se objevuje u cca 3,1 % všech studentů. Vyšší závislost na internetu se objevuje u mužů (skóre 44) než u žen (40) a mladších studentů do 30 let (42) než u starších studentů (37) nad 30 let. Rozdíl je v obou případech statisticky významný (p = 0,05; p = 0,003). Závislost na počítačových hrách je vyšší u mužů než u žen (p &lt; 0,001) a nezávisí na věku studentů (p = 0,64). Studenti technického a informatického zaměření přitom nevykazují vyšší závislost na internetu oproti studentům jiného zaměření (p = 0,21), avšak jsou více závislí na hraní počítačových her (p &lt; 0,001) než studenti jiných zaměření. V délce on-line aktivit v závislosti na pohlaví byl zjištěn významný rozdíl jen v délce denní komunikace pomocí mobilu (volání, SMS, chat), kdy ženy touto aktivitou tráví 126 minut denně oproti 70 minutám u mužů. V délce on-line aktivit v závislosti na věku byl zjištěn významný rozdíl v délce aktivit na sociálních sítích, v délce komunikace pomocí mobilu (volání, SMS, chat) a délkou využívání internetu mimo školní potřeby, kdy mladší studenti do 30 let tráví těmito aktivitami statisticky významně více času než studenti starší 30 let.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2020

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Sborník konference Didinfo 2020

  • ISBN

    978-80-7494-532-8

  • ISSN

    2454-051X

  • e-ISSN

  • Number of pages

    10

  • Pages from-to

    87-96

  • Publisher name

    Technická univerzita v Liberci

  • Place of publication

    Liberec

  • Event location

    Liberec

  • Event date

    Feb 12, 2020

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article