Addiction to Internet, Computer Games and Online Communication of Students of Teacher Studies Programs
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F20%3A73606278" target="_blank" >RIV/61989592:15410/20:73606278 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333186164" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333186164</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Závislost na internetu, počítačových hrách a on-line komunikaci u studentů učitelských studijních programů
Original language description
Příspěvek popisuje výsledky výzkumu, který zjišťoval míru závislosti na internetu, PC hrách a online komunikaci u studentů učitelství. Jako první výzkumná metoda pro posouzení závislosti na internetu byl použit přeložený, v zahraničí standardizovaný, dotazník CIAS. Jako druhá metoda k identifikaci závislostního chování studentů, ve vztahu ke hraní počítačových her, byl použit vlastní dotazník. Výzkumný vzorek činilo 226 studentů učitelských studijních programů různého zaměření. Bylo zjištěno, že závislost na internetu se objevuje u cca 3,1 % všech studentů. Vyšší závislost na internetu se objevuje u mužů (skóre 44) než u žen (40) a mladších studentů do 30 let (42) než u starších studentů (37) nad 30 let. Rozdíl je v obou případech statisticky významný (p = 0,05; p = 0,003). Závislost na počítačových hrách je vyšší u mužů než u žen (p < 0,001) a nezávisí na věku studentů (p = 0,64). Studenti technického a informatického zaměření přitom nevykazují vyšší závislost na internetu oproti studentům jiného zaměření (p = 0,21), avšak jsou více závislí na hraní počítačových her (p < 0,001) než studenti jiných zaměření. V délce on-line aktivit v závislosti na pohlaví byl zjištěn významný rozdíl jen v délce denní komunikace pomocí mobilu (volání, SMS, chat), kdy ženy touto aktivitou tráví 126 minut denně oproti 70 minutám u mužů. V délce on-line aktivit v závislosti na věku byl zjištěn významný rozdíl v délce aktivit na sociálních sítích, v délce komunikace pomocí mobilu (volání, SMS, chat) a délkou využívání internetu mimo školní potřeby, kdy mladší studenti do 30 let tráví těmito aktivitami statisticky významně více času než studenti starší 30 let.
Czech name
Závislost na internetu, počítačových hrách a on-line komunikaci u studentů učitelských studijních programů
Czech description
Příspěvek popisuje výsledky výzkumu, který zjišťoval míru závislosti na internetu, PC hrách a online komunikaci u studentů učitelství. Jako první výzkumná metoda pro posouzení závislosti na internetu byl použit přeložený, v zahraničí standardizovaný, dotazník CIAS. Jako druhá metoda k identifikaci závislostního chování studentů, ve vztahu ke hraní počítačových her, byl použit vlastní dotazník. Výzkumný vzorek činilo 226 studentů učitelských studijních programů různého zaměření. Bylo zjištěno, že závislost na internetu se objevuje u cca 3,1 % všech studentů. Vyšší závislost na internetu se objevuje u mužů (skóre 44) než u žen (40) a mladších studentů do 30 let (42) než u starších studentů (37) nad 30 let. Rozdíl je v obou případech statisticky významný (p = 0,05; p = 0,003). Závislost na počítačových hrách je vyšší u mužů než u žen (p < 0,001) a nezávisí na věku studentů (p = 0,64). Studenti technického a informatického zaměření přitom nevykazují vyšší závislost na internetu oproti studentům jiného zaměření (p = 0,21), avšak jsou více závislí na hraní počítačových her (p < 0,001) než studenti jiných zaměření. V délce on-line aktivit v závislosti na pohlaví byl zjištěn významný rozdíl jen v délce denní komunikace pomocí mobilu (volání, SMS, chat), kdy ženy touto aktivitou tráví 126 minut denně oproti 70 minutám u mužů. V délce on-line aktivit v závislosti na věku byl zjištěn významný rozdíl v délce aktivit na sociálních sítích, v délce komunikace pomocí mobilu (volání, SMS, chat) a délkou využívání internetu mimo školní potřeby, kdy mladší studenti do 30 let tráví těmito aktivitami statisticky významně více času než studenti starší 30 let.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2020
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Sborník konference Didinfo 2020
ISBN
978-80-7494-532-8
ISSN
2454-051X
e-ISSN
—
Number of pages
10
Pages from-to
87-96
Publisher name
Technická univerzita v Liberci
Place of publication
Liberec
Event location
Liberec
Event date
Feb 12, 2020
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—