All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The Approach of Teachers in Kindergartens to Identification and Influencing Preferention Nasal Respiration at Preschool Children with Regard to its Significance for Further Psychical Development

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F21%3A73605901" target="_blank" >RIV/61989592:15410/21:73605901 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://psych.upol.cz/fileadmin/userdata/FF/katedry/pch/verejnosti/konference/sbornik2021_final.pdf" target="_blank" >https://psych.upol.cz/fileadmin/userdata/FF/katedry/pch/verejnosti/konference/sbornik2021_final.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Přístup předškolních pedagogů k identifikaci a ovlivňování preference nazální respirace předškolních dětí s ohledem na její význam pro další psychický vývoj

  • Original language description

    Příspěvek shrnuje dílčí výzkumná zjištění v oblasti adekvátní preference nazální respirace (nosního dýchání) u předškolních dětí. Zejména se jedná o výsledky navazujícího dotazníkového šetření, které probíhalo online formou a zaměřovalo se především na přístup pedagogů různých MŠ. Výsledná zjištění reflektují možnosti preventivního působení pedagogů MŠ, vliv faktorů jako např. přítomnost logopeda v MŠ, souvislost přístupu pedagogů s délkou jejich působení v MŠ, otázku volby strategie pedagogů při zjištění potíží dítěte, hodnocení spolupráce s rodiči a další. Dotazníkové šetření je dílčím výstupem dlouhodobějšího zkoumání problematiky v kontextu logopedie, ale s přesahem do oblasti pedagogiky, speciální pedagogiky, zdravotnictví i psychologie, neboť důsledkem nesprávného způsobu dýchání mohou být poruchy spánku, poruchy pozornosti, zvýšená unavitelnost dítěte, instabilita chování, snadná psychická dráždivost, narušení orofaciální oblasti a tím i vliv na mimické projevy apod.

  • Czech name

    Přístup předškolních pedagogů k identifikaci a ovlivňování preference nazální respirace předškolních dětí s ohledem na její význam pro další psychický vývoj

  • Czech description

    Příspěvek shrnuje dílčí výzkumná zjištění v oblasti adekvátní preference nazální respirace (nosního dýchání) u předškolních dětí. Zejména se jedná o výsledky navazujícího dotazníkového šetření, které probíhalo online formou a zaměřovalo se především na přístup pedagogů různých MŠ. Výsledná zjištění reflektují možnosti preventivního působení pedagogů MŠ, vliv faktorů jako např. přítomnost logopeda v MŠ, souvislost přístupu pedagogů s délkou jejich působení v MŠ, otázku volby strategie pedagogů při zjištění potíží dítěte, hodnocení spolupráce s rodiči a další. Dotazníkové šetření je dílčím výstupem dlouhodobějšího zkoumání problematiky v kontextu logopedie, ale s přesahem do oblasti pedagogiky, speciální pedagogiky, zdravotnictví i psychologie, neboť důsledkem nesprávného způsobu dýchání mohou být poruchy spánku, poruchy pozornosti, zvýšená unavitelnost dítěte, instabilita chování, snadná psychická dráždivost, narušení orofaciální oblasti a tím i vliv na mimické projevy apod.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2021

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    PhD Existence 11: 1: česko-slovenská psychologická konference (nejen) pro doktorandy a o doktorandech Sborník odborných příspěvků

  • ISBN

    978-80-244-5947-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    8

  • Pages from-to

    212-219

  • Publisher name

    Univerzita Palackého v Olomouci

  • Place of publication

    Olomouc

  • Event location

    Olomouc

  • Event date

    Feb 1, 2021

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article