The Approach of Teachers in Kindergartens to Identification and Influencing Preferention Nasal Respiration at Preschool Children with Regard to its Significance for Further Psychical Development
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F21%3A73605901" target="_blank" >RIV/61989592:15410/21:73605901 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://psych.upol.cz/fileadmin/userdata/FF/katedry/pch/verejnosti/konference/sbornik2021_final.pdf" target="_blank" >https://psych.upol.cz/fileadmin/userdata/FF/katedry/pch/verejnosti/konference/sbornik2021_final.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Přístup předškolních pedagogů k identifikaci a ovlivňování preference nazální respirace předškolních dětí s ohledem na její význam pro další psychický vývoj
Original language description
Příspěvek shrnuje dílčí výzkumná zjištění v oblasti adekvátní preference nazální respirace (nosního dýchání) u předškolních dětí. Zejména se jedná o výsledky navazujícího dotazníkového šetření, které probíhalo online formou a zaměřovalo se především na přístup pedagogů různých MŠ. Výsledná zjištění reflektují možnosti preventivního působení pedagogů MŠ, vliv faktorů jako např. přítomnost logopeda v MŠ, souvislost přístupu pedagogů s délkou jejich působení v MŠ, otázku volby strategie pedagogů při zjištění potíží dítěte, hodnocení spolupráce s rodiči a další. Dotazníkové šetření je dílčím výstupem dlouhodobějšího zkoumání problematiky v kontextu logopedie, ale s přesahem do oblasti pedagogiky, speciální pedagogiky, zdravotnictví i psychologie, neboť důsledkem nesprávného způsobu dýchání mohou být poruchy spánku, poruchy pozornosti, zvýšená unavitelnost dítěte, instabilita chování, snadná psychická dráždivost, narušení orofaciální oblasti a tím i vliv na mimické projevy apod.
Czech name
Přístup předškolních pedagogů k identifikaci a ovlivňování preference nazální respirace předškolních dětí s ohledem na její význam pro další psychický vývoj
Czech description
Příspěvek shrnuje dílčí výzkumná zjištění v oblasti adekvátní preference nazální respirace (nosního dýchání) u předškolních dětí. Zejména se jedná o výsledky navazujícího dotazníkového šetření, které probíhalo online formou a zaměřovalo se především na přístup pedagogů různých MŠ. Výsledná zjištění reflektují možnosti preventivního působení pedagogů MŠ, vliv faktorů jako např. přítomnost logopeda v MŠ, souvislost přístupu pedagogů s délkou jejich působení v MŠ, otázku volby strategie pedagogů při zjištění potíží dítěte, hodnocení spolupráce s rodiči a další. Dotazníkové šetření je dílčím výstupem dlouhodobějšího zkoumání problematiky v kontextu logopedie, ale s přesahem do oblasti pedagogiky, speciální pedagogiky, zdravotnictví i psychologie, neboť důsledkem nesprávného způsobu dýchání mohou být poruchy spánku, poruchy pozornosti, zvýšená unavitelnost dítěte, instabilita chování, snadná psychická dráždivost, narušení orofaciální oblasti a tím i vliv na mimické projevy apod.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2021
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
PhD Existence 11: 1: česko-slovenská psychologická konference (nejen) pro doktorandy a o doktorandech Sborník odborných příspěvků
ISBN
978-80-244-5947-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
8
Pages from-to
212-219
Publisher name
Univerzita Palackého v Olomouci
Place of publication
Olomouc
Event location
Olomouc
Event date
Feb 1, 2021
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—