All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Relationship between academic achievement and other Variables in university students

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F21%3A73607889" target="_blank" >RIV/61989592:15410/21:73607889 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://www.unipo.sk/public/media/26527/%C5%A0t%C3%BAdie%20zo%20%C5%A1peci%C3%A1lnej%20pedagogiky%202021,%20ro%C4%8D.%2010,%20%C4%8D.%202.pdf" target="_blank" >https://www.unipo.sk/public/media/26527/%C5%A0t%C3%BAdie%20zo%20%C5%A1peci%C3%A1lnej%20pedagogiky%202021,%20ro%C4%8D.%2010,%20%C4%8D.%202.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Vztah mezi akademickou úspěšností a dalšími proměnnými u vysokoškolských studentů

  • Original language description

    Tato studie pojednává o akademické úspěšnosti, akademickém stresu a osobnosti vysokoškolských studentů Pedagogické fakulty Prešovskej univerzity v Prešově. Toto téma je na rozhraní pedagogiky, psychologie, ale také speciální pedagogiky a cílem je zjistit, zda existují souvislosti mezi těmito třemi konstrukty. Výzkumného šetření se zúčastnilo 154 studentů ve věkovém rozmezí 19 – 49 let. Jako výzkumné metody byly použity následující metody: dotazník akademické úspěšnosti, inventář akademického stresu, pětifaktorový inventář osobnosti. Data byla analyzována ve statistickém softwaru za pomocí deskriptivního výpočtu statistiky a Pearsonova korelačního koeficinetu. Z výsledků vyplynulo, že existuje negativní korelace mezi akademickou úspěšností a akademickým stresem. Dále byla nalezena negativní korelace mezi akademickou úspěšností a neuroticismem, a naopak, pozitivní u dimenze extraverze a otevřenosti vůči zkušenostem. V kontextu akademického stresu a dimenzí osobnosti byla nalezena pozitivní korelaci v případě neuroticismu a svědomitosti. Výsledky studie budou diskutovány a komparovány s podobnou studií zaměřenou na studenty se specifickými vzdělávacími potřebami.

  • Czech name

    Vztah mezi akademickou úspěšností a dalšími proměnnými u vysokoškolských studentů

  • Czech description

    Tato studie pojednává o akademické úspěšnosti, akademickém stresu a osobnosti vysokoškolských studentů Pedagogické fakulty Prešovskej univerzity v Prešově. Toto téma je na rozhraní pedagogiky, psychologie, ale také speciální pedagogiky a cílem je zjistit, zda existují souvislosti mezi těmito třemi konstrukty. Výzkumného šetření se zúčastnilo 154 studentů ve věkovém rozmezí 19 – 49 let. Jako výzkumné metody byly použity následující metody: dotazník akademické úspěšnosti, inventář akademického stresu, pětifaktorový inventář osobnosti. Data byla analyzována ve statistickém softwaru za pomocí deskriptivního výpočtu statistiky a Pearsonova korelačního koeficinetu. Z výsledků vyplynulo, že existuje negativní korelace mezi akademickou úspěšností a akademickým stresem. Dále byla nalezena negativní korelace mezi akademickou úspěšností a neuroticismem, a naopak, pozitivní u dimenze extraverze a otevřenosti vůči zkušenostem. V kontextu akademického stresu a dimenzí osobnosti byla nalezena pozitivní korelaci v případě neuroticismu a svědomitosti. Výsledky studie budou diskutovány a komparovány s podobnou studií zaměřenou na studenty se specifickými vzdělávacími potřebami.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2021

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Štúdie zo špeciálnej pedagogiky

  • ISSN

    2585-7363

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    2021

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    SK - SLOVAKIA

  • Number of pages

    13

  • Pages from-to

    125-137

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database