Developing the Desired Axiological Values of the Lower-Secondary School Pupils through the publication Children with a Star
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F21%3A73608757" target="_blank" >RIV/61989592:15410/21:73608757 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://e-pedagogium.upol.cz/magno/epd/2021/mn3.php" target="_blank" >https://e-pedagogium.upol.cz/magno/epd/2021/mn3.php</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/epd.2021.032" target="_blank" >10.5507/epd.2021.032</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Rozvíjení žádoucích axiologických hodnot u žáků druhého stupně základní školy prostřednictvím publikace Děti s hvězdou
Original language description
V příspěvku prezentujeme možné využití publikace Maria Escobara Děti s hvězdou (2020) ve výchovně-vzdělávací praxi se zaměřením na druhý stupeň základní školy. Po úvodu, v němž přibližujeme metodologii analýzy Escobarova narativu a ve kterém nastiňujeme aktuálnost problematiky šoa pro současnou společnost, se v teoretické části příspěvku věnujeme reprezentaci pojmů šoa a holokaust v kurikulárních dokumentech vybraných zemí s důrazem na Českou republiku. Dále uvádíme očekávané výstupy vybraných vzdělávacích oborů a průřezových témat, které lze naplňovat na základě daného uměleckého vyprávění. V praktické části příspěvku se zabýváme možným uplatněním v současnosti nejprosazovanější metody pro seznamování žáků a studentů s jednou linií druhé světové války, šoa či holokaustu, totiž na základě příběhu konkrétního jedince. Didaktický potenciál knihy předestíráme na základě úryvků z dané publikace. Vybrané ukázky lze zařadit do oblasti multilaterálního zobrazení událostí šoa s tím, že jsme z narativu vybrali ty, které kromě rozvoje žádoucích axiologických hodnot recipientů podle našeho názoru naplňují vybrané očekávané výstupy Výchovy k občanství, literární výchovy a některých průřezových témat.
Czech name
Rozvíjení žádoucích axiologických hodnot u žáků druhého stupně základní školy prostřednictvím publikace Děti s hvězdou
Czech description
V příspěvku prezentujeme možné využití publikace Maria Escobara Děti s hvězdou (2020) ve výchovně-vzdělávací praxi se zaměřením na druhý stupeň základní školy. Po úvodu, v němž přibližujeme metodologii analýzy Escobarova narativu a ve kterém nastiňujeme aktuálnost problematiky šoa pro současnou společnost, se v teoretické části příspěvku věnujeme reprezentaci pojmů šoa a holokaust v kurikulárních dokumentech vybraných zemí s důrazem na Českou republiku. Dále uvádíme očekávané výstupy vybraných vzdělávacích oborů a průřezových témat, které lze naplňovat na základě daného uměleckého vyprávění. V praktické části příspěvku se zabýváme možným uplatněním v současnosti nejprosazovanější metody pro seznamování žáků a studentů s jednou linií druhé světové války, šoa či holokaustu, totiž na základě příběhu konkrétního jedince. Didaktický potenciál knihy předestíráme na základě úryvků z dané publikace. Vybrané ukázky lze zařadit do oblasti multilaterálního zobrazení událostí šoa s tím, že jsme z narativu vybrali ty, které kromě rozvoje žádoucích axiologických hodnot recipientů podle našeho názoru naplňují vybrané očekávané výstupy Výchovy k občanství, literární výchovy a některých průřezových témat.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2021
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
e-PEDAGOGIUM, nezávislý odborný časopis pro interdisciplinární výzkum v pedagogice
ISSN
1213-7758
e-ISSN
—
Volume of the periodical
21
Issue of the periodical within the volume
3
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
17
Pages from-to
53-69
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—