All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Key Components of Literature Education at Lower-Secondary Schools and the Role of the Teacher

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F21%3A73612121" target="_blank" >RIV/61989592:15410/21:73612121 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://doi.org/10.33543/q2021.11" target="_blank" >https://doi.org/10.33543/q2021.11</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Klíčové složky literární výchovy na 2. stupni základní školy a role osobnosti učitele

  • Original language description

    V článku jsou na základě vybraných empirických výzkumů výuky literární výchovy popsány komponenty výuky, které jsou stěžejní pro naplňování cílů vzhledem k RVP ZV – adekvátní umělecký text v centru výuky a rozvíjející pedagogická komunikace při interpretaci textů. Výzkumy se žáky ukazují, že vedle těchto komponentů se objevuje stěžejní faktor, který významně ovlivňuje předchozí jmenované, má velký vliv na průběh výuky a dosahování cílů, a především využívání formativních možností literární výchovy. Tímto faktorem je osobnost učitele. Je to učitel, který vybírá texty, aby využil jejich potenciálu – aby mluvily ke čtenáři, inspirovaly ho, aby mu umožnily prožít, pocítit či objevit něco, co je obohatí. Učitel literatury by si měl být této moci vědom a dobře ji užívat pro rozvoj svých žáků.

  • Czech name

    Klíčové složky literární výchovy na 2. stupni základní školy a role osobnosti učitele

  • Czech description

    V článku jsou na základě vybraných empirických výzkumů výuky literární výchovy popsány komponenty výuky, které jsou stěžejní pro naplňování cílů vzhledem k RVP ZV – adekvátní umělecký text v centru výuky a rozvíjející pedagogická komunikace při interpretaci textů. Výzkumy se žáky ukazují, že vedle těchto komponentů se objevuje stěžejní faktor, který významně ovlivňuje předchozí jmenované, má velký vliv na průběh výuky a dosahování cílů, a především využívání formativních možností literární výchovy. Tímto faktorem je osobnost učitele. Je to učitel, který vybírá texty, aby využil jejich potenciálu – aby mluvily ke čtenáři, inspirovaly ho, aby mu umožnily prožít, pocítit či objevit něco, co je obohatí. Učitel literatury by si měl být této moci vědom a dobře ji užívat pro rozvoj svých žáků.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    60204 - General literature studies

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2021

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    QUAERE 2021: recenzovaný sborník příspěvků interdisciplinární mezinárodní vědecké konference doktorandů a odborných asistentů

  • ISBN

    978-80-87952-34-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    9

  • Pages from-to

    631-639

  • Publisher name

    Magnanimitas

  • Place of publication

    Hradec Králové

  • Event location

    Hradec Králové

  • Event date

    Jun 28, 2021

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article