All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Creative Writing and its Potential in Literary Education at Primary School

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F22%3A73613393" target="_blank" >RIV/61989592:15410/22:73613393 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://www.unipo.sk/public/media/42978/2022-odjl-01.pdf#str047" target="_blank" >https://www.unipo.sk/public/media/42978/2022-odjl-01.pdf#str047</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Tvůrčí psaní a jeho potenciál v literárním vzdělávání na 1. stupni základní školy

  • Original language description

    Příspěvek se věnuje problematice tvůrčího psaní, zaměřuje se na 1. stupeň základních škol, konkrétně na oblast literární výchovy, která spoluutváří vzdělávací obor Český jazyk a literatura. Cílem studie je přinést jedinečné pohledy učitelů zmíněného stupně vzdělávání na tvůrčí psaní ve výuce literární výchovy ve 2. až 5. ročníku tohoto vzdělávání. Výzkumné šetření je založeno na kvalitativním přístupu: oslovení vyučující obdrželi přípravu na vyučovací jednotku pracující s principy tvůrčího psaní a s textem z aktuální dětské literatury, tuto přípravu realizovali v praxi a následně své zkušenosti písemně reflektovali pomocí dotazníku s otevřenými otázkami. Prezentujeme čtyři z devíti získaných pohledů učitelů, pomocí kterých následně odpovídáme na výzkumné otázky. Výsledky není vzhledem ke kvalitativnímu přístupu a množství respondentů možné zobecnit, ale lze konstatovat, že tvůrčí psaní ve výuce ve 3. a 4. ročníku základní školy lze úspěšně zapojovat do výuky literární výchovy, oslovení učitelé i jejich žáci ho vnímají kladně a jsou mu do budoucna nakloněni.

  • Czech name

    Tvůrčí psaní a jeho potenciál v literárním vzdělávání na 1. stupni základní školy

  • Czech description

    Příspěvek se věnuje problematice tvůrčího psaní, zaměřuje se na 1. stupeň základních škol, konkrétně na oblast literární výchovy, která spoluutváří vzdělávací obor Český jazyk a literatura. Cílem studie je přinést jedinečné pohledy učitelů zmíněného stupně vzdělávání na tvůrčí psaní ve výuce literární výchovy ve 2. až 5. ročníku tohoto vzdělávání. Výzkumné šetření je založeno na kvalitativním přístupu: oslovení vyučující obdrželi přípravu na vyučovací jednotku pracující s principy tvůrčího psaní a s textem z aktuální dětské literatury, tuto přípravu realizovali v praxi a následně své zkušenosti písemně reflektovali pomocí dotazníku s otevřenými otázkami. Prezentujeme čtyři z devíti získaných pohledů učitelů, pomocí kterých následně odpovídáme na výzkumné otázky. Výsledky není vzhledem ke kvalitativnímu přístupu a množství respondentů možné zobecnit, ale lze konstatovat, že tvůrčí psaní ve výuce ve 3. a 4. ročníku základní školy lze úspěšně zapojovat do výuky literární výchovy, oslovení učitelé i jejich žáci ho vnímají kladně a jsou mu do budoucna nakloněni.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2022

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    O dieťati, jazyku, literatúre

  • ISSN

    1339-3200

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    X.

  • Issue of the periodical within the volume

    1.

  • Country of publishing house

    SK - SLOVAKIA

  • Number of pages

    12

  • Pages from-to

    47-58

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database