Creative Writing and its Potential in Literary Education at Primary School
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F22%3A73613393" target="_blank" >RIV/61989592:15410/22:73613393 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://www.unipo.sk/public/media/42978/2022-odjl-01.pdf#str047" target="_blank" >https://www.unipo.sk/public/media/42978/2022-odjl-01.pdf#str047</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Tvůrčí psaní a jeho potenciál v literárním vzdělávání na 1. stupni základní školy
Original language description
Příspěvek se věnuje problematice tvůrčího psaní, zaměřuje se na 1. stupeň základních škol, konkrétně na oblast literární výchovy, která spoluutváří vzdělávací obor Český jazyk a literatura. Cílem studie je přinést jedinečné pohledy učitelů zmíněného stupně vzdělávání na tvůrčí psaní ve výuce literární výchovy ve 2. až 5. ročníku tohoto vzdělávání. Výzkumné šetření je založeno na kvalitativním přístupu: oslovení vyučující obdrželi přípravu na vyučovací jednotku pracující s principy tvůrčího psaní a s textem z aktuální dětské literatury, tuto přípravu realizovali v praxi a následně své zkušenosti písemně reflektovali pomocí dotazníku s otevřenými otázkami. Prezentujeme čtyři z devíti získaných pohledů učitelů, pomocí kterých následně odpovídáme na výzkumné otázky. Výsledky není vzhledem ke kvalitativnímu přístupu a množství respondentů možné zobecnit, ale lze konstatovat, že tvůrčí psaní ve výuce ve 3. a 4. ročníku základní školy lze úspěšně zapojovat do výuky literární výchovy, oslovení učitelé i jejich žáci ho vnímají kladně a jsou mu do budoucna nakloněni.
Czech name
Tvůrčí psaní a jeho potenciál v literárním vzdělávání na 1. stupni základní školy
Czech description
Příspěvek se věnuje problematice tvůrčího psaní, zaměřuje se na 1. stupeň základních škol, konkrétně na oblast literární výchovy, která spoluutváří vzdělávací obor Český jazyk a literatura. Cílem studie je přinést jedinečné pohledy učitelů zmíněného stupně vzdělávání na tvůrčí psaní ve výuce literární výchovy ve 2. až 5. ročníku tohoto vzdělávání. Výzkumné šetření je založeno na kvalitativním přístupu: oslovení vyučující obdrželi přípravu na vyučovací jednotku pracující s principy tvůrčího psaní a s textem z aktuální dětské literatury, tuto přípravu realizovali v praxi a následně své zkušenosti písemně reflektovali pomocí dotazníku s otevřenými otázkami. Prezentujeme čtyři z devíti získaných pohledů učitelů, pomocí kterých následně odpovídáme na výzkumné otázky. Výsledky není vzhledem ke kvalitativnímu přístupu a množství respondentů možné zobecnit, ale lze konstatovat, že tvůrčí psaní ve výuce ve 3. a 4. ročníku základní školy lze úspěšně zapojovat do výuky literární výchovy, oslovení učitelé i jejich žáci ho vnímají kladně a jsou mu do budoucna nakloněni.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2022
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
O dieťati, jazyku, literatúre
ISSN
1339-3200
e-ISSN
—
Volume of the periodical
X.
Issue of the periodical within the volume
1.
Country of publishing house
SK - SLOVAKIA
Number of pages
12
Pages from-to
47-58
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—