All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Risk Factors in the Relationships between Parents of Children with Disabilities and Educators

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F22%3A73613556" target="_blank" >RIV/61989592:15410/22:73613556 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/edulearn.2022.1108" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.21125/edulearn.2022.1108</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/edulearn.2022.1108" target="_blank" >10.21125/edulearn.2022.1108</a>

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Rizikové faktory ve vztazích rodičů dětí se zdravotním postižením a pracovníků ve vzdělávání

  • Original language description

    Předkládaný příspěvek podává pohled na problematiku, dotýkající se postavení osoby – dítěte se zdravotním postižením, které je v důsledku omezení rozumových a volních schopností nezpůsobilé podat plnohodnotné svědectví o svém prožívání a vnímání ne/kvality procesu vzdělávání, kterým prochází. V první části příspěvek ukáže vliv právní úpravy ČR (institut tzv. omezení svéprávnosti) na postavení člověka v systému (nejen) veřejných vzdělávacích služeb. Ve druhé části bude provedena deskripce dopadů popsané právní úpravy na postavení zákonných zástupců osoby omezené ve svéprávnosti (rodiče jako opatrovníci, děti jako opatrovníci) a zejména vliv vytvořené právní a faktické situace na ne/možnost kvalitního hodnocení poskytovaných služeb vzdělávání a analogicky i služeb sociálních či zdravotních. Konečně přineseme výsledky kvalitativního měření postojů pracovníků ve vzdělávání a jejich vnímání rizikových faktorů utvářejících rámec „problémového postavení zákonného zástupce“ jako oprávněné osoby určovat obsah, rozsah a hodnotit kvalitu poskytovaných služeb. Sledovaná oblast představuje velmi rizikový faktor rozvoje kvalitních vzdělávacích služeb a péče v moderních společnostech. A významně souvisí s úrovní demokracie a chápání lidských a občanských práv u zranitelné skupiny osob.

  • Czech name

    Rizikové faktory ve vztazích rodičů dětí se zdravotním postižením a pracovníků ve vzdělávání

  • Czech description

    Předkládaný příspěvek podává pohled na problematiku, dotýkající se postavení osoby – dítěte se zdravotním postižením, které je v důsledku omezení rozumových a volních schopností nezpůsobilé podat plnohodnotné svědectví o svém prožívání a vnímání ne/kvality procesu vzdělávání, kterým prochází. V první části příspěvek ukáže vliv právní úpravy ČR (institut tzv. omezení svéprávnosti) na postavení člověka v systému (nejen) veřejných vzdělávacích služeb. Ve druhé části bude provedena deskripce dopadů popsané právní úpravy na postavení zákonných zástupců osoby omezené ve svéprávnosti (rodiče jako opatrovníci, děti jako opatrovníci) a zejména vliv vytvořené právní a faktické situace na ne/možnost kvalitního hodnocení poskytovaných služeb vzdělávání a analogicky i služeb sociálních či zdravotních. Konečně přineseme výsledky kvalitativního měření postojů pracovníků ve vzdělávání a jejich vnímání rizikových faktorů utvářejících rámec „problémového postavení zákonného zástupce“ jako oprávněné osoby určovat obsah, rozsah a hodnotit kvalitu poskytovaných služeb. Sledovaná oblast představuje velmi rizikový faktor rozvoje kvalitních vzdělávacích služeb a péče v moderních společnostech. A významně souvisí s úrovní demokracie a chápání lidských a občanských práv u zranitelné skupiny osob.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2022

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    EDULEARN22 Proceedings

  • ISBN

    978-84-09-42484-9

  • ISSN

    2340-1117

  • e-ISSN

  • Number of pages

    6

  • Pages from-to

    4645-4650

  • Publisher name

    International Association of Technology, Education and Development (IATED)

  • Place of publication

    Madrid

  • Event location

    Palma

  • Event date

    Jul 4, 2022

  • Type of event by nationality

    WRD - Celosvětová akce

  • UT code for WoS article