All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Dying Pupil with Life-Limiting or Life-Threatening Illness in the Context of Inclusive Education: a Theoretical Framework

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F22%3A73614400" target="_blank" >RIV/61989592:15410/22:73614400 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://eduport.pf.ujep.cz/pdfs/edp/2022/01/02.pdf" target="_blank" >https://eduport.pf.ujep.cz/pdfs/edp/2022/01/02.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21062/edp.2022.003" target="_blank" >10.21062/edp.2022.003</a>

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Umírající žák s život limitujícím nebo život ohrožujícím onemocněním v inkluzivním vzdělávání: teoretický rámec

  • Original language description

    Synergický efekt inkluze, pokroku vědy, medicíny a technologií se významně podílí na rostoucím počtu žáků s život limitujícím a život ohrožujícím onemocněním na základních a středních školách. V důsledku tohoto fenoménu kauzálně vzrostl počet učitelů v inkluzivním vzdělávání, kteří mají přímou zkušenost s obdobím umírání a také s úmrtím žáka v třídním kolektivu v důsledku jeho závažného onemocnění. Od třídního učitele se očekává, že bude při této situaci oporou žákům, svým kolegům i rodině zesnulého žáka. Současné studie však reflektují nepřipravenost učitelů situacím – jako je úmrtí žáka ve škole – čelit a vhodně reagovat. Školy často postrádají nástroje, které by všem aktérům školy celý proces truchlení usnadnily. Tento příspěvek prezentuje krátký přehled teoretických poznatků k tématu inkluzivního vzdělávání umírajícího žáka s život limitujícím nebo život ohrožujícím onemocněním. Dále představuje náměty intervenčních strategií při takovémto vzdělávání i metody a postupy aplikovatelné ve školním prostředí po úmrtí žáka s život limitujícím nebo život ohrožujícím onemocněním.

  • Czech name

    Umírající žák s život limitujícím nebo život ohrožujícím onemocněním v inkluzivním vzdělávání: teoretický rámec

  • Czech description

    Synergický efekt inkluze, pokroku vědy, medicíny a technologií se významně podílí na rostoucím počtu žáků s život limitujícím a život ohrožujícím onemocněním na základních a středních školách. V důsledku tohoto fenoménu kauzálně vzrostl počet učitelů v inkluzivním vzdělávání, kteří mají přímou zkušenost s obdobím umírání a také s úmrtím žáka v třídním kolektivu v důsledku jeho závažného onemocnění. Od třídního učitele se očekává, že bude při této situaci oporou žákům, svým kolegům i rodině zesnulého žáka. Současné studie však reflektují nepřipravenost učitelů situacím – jako je úmrtí žáka ve škole – čelit a vhodně reagovat. Školy často postrádají nástroje, které by všem aktérům školy celý proces truchlení usnadnily. Tento příspěvek prezentuje krátký přehled teoretických poznatků k tématu inkluzivního vzdělávání umírajícího žáka s život limitujícím nebo život ohrožujícím onemocněním. Dále představuje náměty intervenčních strategií při takovémto vzdělávání i metody a postupy aplikovatelné ve školním prostředí po úmrtí žáka s život limitujícím nebo život ohrožujícím onemocněním.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2022

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    EduPort

  • ISSN

    2695-0936

  • e-ISSN

    2695-0936

  • Volume of the periodical

    6

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    11

  • Pages from-to

    27-37

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database